Az Evanda a nagy limuzinok klasszikus stílusát követi. A karcsú tetőoszlopok és a markáns, robosztus karosszériaelemek kombinációja harmonikus formát eredményez. A 4,77 méteres autó eleganciáját krómozott hátsó rendszámtáblakeret, valamint fényezett kilincsek és tükrök emelik, a lökhárítók kevésbé kényes, szürke köténye ugyanakkor praktikus gondolkodásmódról tanúskodik.
A korábbinál szilárdabb és jobb ütközési tulajdonságokkal bíró karosszéria nem csupán frissebb, de jóval méretesebb is a Leganzánál. Teljes hossza tíz, tengely- és nyomtávja 3-3 centiméterrel haladja meg azét. A 960 milliméteres hátsó lábtér a kategória legnagyobbja, s a vállban mért 1,45 méteres belső szélesség is sugallja: az Evanda igen kényelmes.
Azt persze Koreában is tudják, hogy a felső középkategória vásárlói kényeztetésre vágynak. A CDX felszereltségi szinten – Magyarországon kizárólag ezt árusítják – osztott hátsó üléstámla, motoros reteszelésű csomagtartó, négy légzsák, négycsatornás ABS, kipörgésgátló, klímaberendezés, CD-váltós hifi, könnyűfém kerék, fűtött külső tükrök és még jó néhány extra fért bele az 5,99 millió forintos árba. Csak a motoros ülésállításért, a bőrkárpitért vagy az automatikus váltóért kell külön fizetni.
A hajtáslánc is tartogat újdonságot, hiszen a kétliteres benzinmotort is felfrissítették. Az alumíniumblokk és hengerfej révén könynyebb motor öt lóerővel izmosabb, mint a 126 lovas Leganza-aggregát, végsebessége eléri a bűvös 200 km/h-t, miközben átlagfogyasztása (8,8 l) közel fél literrel csökkent.
A Daewoo természetesen nem dédelget hiú álmokat, az Evandát marginális modellnek szánja a hazai piacon. Jelzésértékű ugyanakkor, hogy egyáltalán felvették a kínálatba: a koreai–amerikai cég komolyan gondolja a felemelkedést, és jobb, ha ezzel a versenytársak – na meg természetesen a vásárlók – is számolnak.
Kövér László: Európa ellen hadjárat folyik
