A koreai offenzíva második hulláma

Bár fiatal cég, a GM Daewoo ismét új modellel jelentkezett. A Leganzát leváltó Evanda jó adottságokkal felvértezve landol a felső középkategóriában, így minden esélye megvan, hogy túlszárnyalja a nála egy számmal kisebb elődje értékesítési eredményeit.

Jávor József
2003. 01. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Evanda a nagy limuzinok klasszikus stílusát követi. A karcsú tetőoszlopok és a markáns, robosztus karosszériaelemek kombinációja harmonikus formát eredményez. A 4,77 méteres autó eleganciáját krómozott hátsó rendszámtáblakeret, valamint fényezett kilincsek és tükrök emelik, a lökhárítók kevésbé kényes, szürke köténye ugyanakkor praktikus gondolkodásmódról tanúskodik.
A korábbinál szilárdabb és jobb ütközési tulajdonságokkal bíró karosszéria nem csupán frissebb, de jóval méretesebb is a Leganzánál. Teljes hossza tíz, tengely- és nyomtávja 3-3 centiméterrel haladja meg azét. A 960 milliméteres hátsó lábtér a kategória legnagyobbja, s a vállban mért 1,45 méteres belső szélesség is sugallja: az Evanda igen kényelmes.
Azt persze Koreában is tudják, hogy a felső középkategória vásárlói kényeztetésre vágynak. A CDX felszereltségi szinten – Magyarországon kizárólag ezt árusítják – osztott hátsó üléstámla, motoros reteszelésű csomagtartó, négy légzsák, négycsatornás ABS, kipörgésgátló, klímaberendezés, CD-váltós hifi, könnyűfém kerék, fűtött külső tükrök és még jó néhány extra fért bele az 5,99 millió forintos árba. Csak a motoros ülésállításért, a bőrkárpitért vagy az automatikus váltóért kell külön fizetni.
A hajtáslánc is tartogat újdonságot, hiszen a kétliteres benzinmotort is felfrissítették. Az alumíniumblokk és hengerfej révén könynyebb motor öt lóerővel izmosabb, mint a 126 lovas Leganza-aggregát, végsebessége eléri a bűvös 200 km/h-t, miközben átlagfogyasztása (8,8 l) közel fél literrel csökkent.
A Daewoo természetesen nem dédelget hiú álmokat, az Evandát marginális modellnek szánja a hazai piacon. Jelzésértékű ugyanakkor, hogy egyáltalán felvették a kínálatba: a koreai–amerikai cég komolyan gondolja a felemelkedést, és jobb, ha ezzel a versenytársak – na meg természetesen a vásárlók – is számolnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.