A Pannonplast csoport vállalatai számára a 2002. év piaci folyamatai kedvezőtlenebbül alakultak, mint azokat a terv készítésekor feltételezte a cég – nyilatkozták érdeklődésünkre a vállalatnál. Az elmúlt év harmadik negyedében a társaság piaci lehetőségei tovább szűkültek, a várt élénkülés nem következett be. Főbb vevői ismételten megerősítették, hogy a közeli jövőben igényük növekedése nem várható. A kereslet növelésére tett minden erőfeszítés ellenére az előző évinél, illetve a tervben előirányzottnál alacsonyabb igény tapasztalható valamennyi üzleti területen.
Arra számít a Pannonplast, hogy a 2003. év sem hoz érdemleges fellendülést, ezért folytatni kívánják a termelés és a vállalati struktúra racionalizálását, a költségek ésszerű csökkentését. Nem mondanak le ugyanakkor azokról a fontos stratégiai célkitűzésekről, amelyek a vállalatcsoport fejlődését akvizíciók és beruházások révén szolgálják – válaszolták érdeklődésünkre a társaságnál.
A többnyire magas szintű és gyorsan változó alapanyagárak nehéz helyzetet teremtenek a műanyag-feldolgozó vállalatok számára. Általános tapasztalat, hogy az alapanyagköltségek növekedését gyenge konjunkturális helyzetben csak piacvesztés árán lehet maradéktalanul a vevőkre hárítani.
A Pannonplast nehezebb külső körülmények között is következetesen folytatja növekedési stratégiájának végrehajtását. Belső és külső források felhasználásával nemcsak termék- és gyártásfejlesztésre, informatikai fejlesztésre fordít eszközöket, de termelő gyárat épít Oroszországban. A Moszkva mellett, 1,1 milliárd forint értékű zöldmezős beruházással megvalósuló gyár térhálós polietilén habot gyárt majd az orosz piacra, hasznosítva a Magyarországon és a környező országokban 18 év alatt megszerzett műszaki és kereskedelmi tudást és tapasztalatot.
Itt a bizonyíték: Kincse Csongor valójában a Tisza embere
