Bajban a legnagyobb médiacég

Rekordösszegű, csaknem százmilliárd dolláros veszteséget produkált tavaly az AOL Time Warner médiabirodalom. A cég legnagyobb magánrészvényese, Ted Turner lemondott alelnöki posztjáról.

2003. 01. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Józan ésszel nehezen felfogható, rekord mértékű veszteséget produkált tavaly az AOL Time Warner, a világ legnagyobb médiabirodalma. A 99 milliárd dolláros veszteség csaknem kétszerese az előzetesen vártnak: ennek megfelelően a cég részvényének árfolyama azonnal süllyedni kezdett az amerikai piacon.
A veszteségért az American Online (AOL) és néhány egyéb érdekeltség tehető felelőssé. A deficitet ugyanis az értékleírásból eredő veszteségek okozták, amelyek nagyobb részét az AOL és néhány, nem a legjobban prosperáló érdekeltség produkálta.
Az igazi csapást a cégre az első és az utolsó negyedév jelentette: mindkét időszakban csaknem ötvenmilliárdos, értékcsökkenésből adódó veszteség keletkezett.
A bevételek növelésének szempontjából az internetszolgáltatások nem voltak sikeresek: értékelhető bővülés csak a hagyományos médiaágazatokban mutatkozott, ami némileg ellensúlyozta az internetből eredő veszteségeket.
A tragikus év végi eredmény közlésével egy időben lemondott Ted Turner, aki annak idején a CNN alapításával szerzett hírnevet magának. Turner az AOL Time Warner legnagyobb magánrészvényese, és ezzel párhuzamosan a cég alelnökeként tevékenykedett.
A médiamogul távozásához hivatalosan nincs köze a lesújtó eredménynek – saját indoklása szerint azért mondott le, mert több időt szeretne karitatív tevékenységgel tölteni –, de a döntésben nyilván szerepet játszottak a napvilágra került számok is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.