Tekintélyt parancsoló a luxus off-roader megjelenése. Különösen igaz ez a dízel változatokra, amelyek köztes levegőhűtője a motorháztetőbe vágott nyíláson keresztül lélegzik. Nem kevésbé robusztus a függőleges rácsozatú, fényezett hűtőmaszk sem, míg oldalt a hangsúlyozott kerékívek és a színkódolt koptatócsíkok erősítik az összképet.
A Terracannak minden oka megvan a magabiztos fellépésre. A felépítmény statikus és aktív merevsége kiváló, így nehéz terepen sem kell csavarodástól tartani. A sártaposáshoz két opciót is kínál a Hyundai: szériában a menet közben kapcsolható négykerék-hajtással szállítják az autót, ám a két nagyobbik motorhoz rendelhető elektronikus, állandó összkerékhajtás is. Ennek aktív nyomatékátviteli rendszere számítógép-vezérlésű mágneskuplungok segítségével automatikusan osztja el az első és hátsó tengely között a hajtóerőt. Divatterepjárósók számára ez igazán hasznos extra; sok ilyen autós szereti száraz vagy alig csúszós aszfalton is használni a négykerék-hajtást („ha már egyszer terepjáróm van…”), amivel többnyire rövid úton el is pusztítják a hajtásláncot. Az elektronikus, állandó összkerékhajtás azonban éppen arra szolgál, hogy megmentse az autót saját gazdájától.
A legkisebb hajtómű a 2,5 literes TCI dízel, 100 lóerővel és 2000/perc fordulatszámon ébredő 250 Nm nyomatékkal. Ezt a 2,9-es, közös nyomócsöves CRDi követi. Ennek 333 Nm-es forgatónyomatékát és 147 lóerejét kizárólag az európai vásárlók élvezhetik. A csúcsmotor a gyár elismert 3,5 literes V6-osa, amely 190 lóerőt és 294 Nm-t szabadít az utakra. Felárért mindhárom motorhoz rendelhető négyfokozatú automatikus váltó.
Terepképessége ellenére a Terracan kiemelkedő komfortot kínál utasainak. A 1,49 méteres belső szélességet kihasználva a tervezők optimálisan párnázott első üléseket terveztek. A hátsó üléspad osztva dönthető, ám erre csak a legritkább esetben lesz szükség, a csomagtér ugyanis alaphelyzetben is közel 1,2 köbméteres. A modern műszerfal otthonossá teszi az autó belterét, a komfortot pedig olyan apró részletek növelik, mint a megvilágított gyújtáskapcsoló, a vastag padlószőnyeg, a nyolclemezes CD-lejátszó vagy a két 12V-os dugaljzat.
Márki-Zay ismét önazonos: újra lámpavasakról fantáziál
