Hatalom kedvező áron

A terepjárós hagyományokkal rendelkező Hyundai a Terracan-nal próbál szerencsét a sportos haszonjárművek között. Az autó neve önbizalomról tanúskodik: a latin terra és a török kán szavakból gyúrt név egyszerűen a föld uralkodójaként pozicionálja a 4,7 méteres monstrumot.

Hajdu Imre
2003. 01. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tekintélyt parancsoló a luxus off-roader megjelenése. Különösen igaz ez a dízel változatokra, amelyek köztes levegőhűtője a motorháztetőbe vágott nyíláson keresztül lélegzik. Nem kevésbé robusztus a függőleges rácsozatú, fényezett hűtőmaszk sem, míg oldalt a hangsúlyozott kerékívek és a színkódolt koptatócsíkok erősítik az összképet.
A Terracannak minden oka megvan a magabiztos fellépésre. A felépítmény statikus és aktív merevsége kiváló, így nehéz terepen sem kell csavarodástól tartani. A sártaposáshoz két opciót is kínál a Hyundai: szériában a menet közben kapcsolható négykerék-hajtással szállítják az autót, ám a két nagyobbik motorhoz rendelhető elektronikus, állandó összkerékhajtás is. Ennek aktív nyomatékátviteli rendszere számítógép-vezérlésű mágneskuplungok segítségével automatikusan osztja el az első és hátsó tengely között a hajtóerőt. Divatterepjárósók számára ez igazán hasznos extra; sok ilyen autós szereti száraz vagy alig csúszós aszfalton is használni a négykerék-hajtást („ha már egyszer terepjáróm van…”), amivel többnyire rövid úton el is pusztítják a hajtásláncot. Az elektronikus, állandó összkerékhajtás azonban éppen arra szolgál, hogy megmentse az autót saját gazdájától.
A legkisebb hajtómű a 2,5 literes TCI dízel, 100 lóerővel és 2000/perc fordulatszámon ébredő 250 Nm nyomatékkal. Ezt a 2,9-es, közös nyomócsöves CRDi követi. Ennek 333 Nm-es forgatónyomatékát és 147 lóerejét kizárólag az európai vásárlók élvezhetik. A csúcsmotor a gyár elismert 3,5 literes V6-osa, amely 190 lóerőt és 294 Nm-t szabadít az utakra. Felárért mindhárom motorhoz rendelhető négyfokozatú automatikus váltó.
Terepképessége ellenére a Terracan kiemelkedő komfortot kínál utasainak. A 1,49 méteres belső szélességet kihasználva a tervezők optimálisan párnázott első üléseket terveztek. A hátsó üléspad osztva dönthető, ám erre csak a legritkább esetben lesz szükség, a csomagtér ugyanis alaphelyzetben is közel 1,2 köbméteres. A modern műszerfal otthonossá teszi az autó belterét, a komfortot pedig olyan apró részletek növelik, mint a megvilágított gyújtáskapcsoló, a vastag padlószőnyeg, a nyolclemezes CD-lejátszó vagy a két 12V-os dugaljzat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.