A Multi Wagon nem más, mint a kombi Stilo, és hű is a nevéhez: a kompakt egyterűek erényeit elegyíti a kombik hagyományos értékeivel. A 4,5 méteres autó csomagtere alaphelyzetben is tágas, 510 literes. S ha a kompaktautók mezőnyében verhetetlen érték kevésnek bizonyulna, 16 centiméterrel előrébb tolhatjuk az állítható támlaszögű hátsó üléseket. Így a hátsó lábtér szűk lesz, viszont úgy növeltük a csomagtartót, hogy négyen továbbra is elférnek a kocsiban. Ha pedig még terebélyesebb tárgyakat szállítunk, a hátsó támlák mellett akár az első ülés háttámláját is vízszintes helyzetig fektethetjük le.
A hátsó szélvédő a csomagtér ajtajától függetlenül nyitható. Nem csak ez teszi különlegessé a hátfalat. A designerek két eredeti trükköt is bevetettek: a kéttónusú tetősín egészen az övvonalig nyúlik le, magát az ötödik ajtót pedig két variációban kínálják. Kérhetjük ívelt, a lökhárító felé elkeskenyedő kivitelben, vagy konzervatívabb, szögletes profillal. Előbbit az egyedi, harmonikus stílust előtérbe helyezőknek, míg a hagyományosabbat a praktikus megoldások kedvelőinek szánja a gyár.
Mivel az aktív életmódot folytató családoknak szánt Multi Wagont várhatóan más célokra és főleg más terheléssel használják, mint a ferde hátú változatokat, átdolgozták a Stilo futóművét: hátul csatolt lengőkarokat alkalmaztak. E rendszer előnye, hogy kis helyet foglal el, a csomagtartó padlója így lejjebb kerülhetett, és a kerékdobok kisebb teret rabolnak a poggyásztérből – egy kombi esetében pedig ez a fontos.
A motorpalettán két-két benzines és turbódízel szerepel. A dízelek csupán a változó geometriájú feltöltőturbinában és a töltőlevegő-hűtőben térnek el: az erősebbik 1,9 JTD 115, az alapverzió 80 lóerőt ad le, egyforma, 5,6 liter/100 km fogyasztás mellett. Kétség sem férhet hozzá, hogy a kombihoz az erősebb dízelgép illik a legjobban, hiszen nyomatékos, lendületes és keveset fogyaszt. A gyengébbik dízel sem nevezhető azonban erőtlennek: 196 Nm nyomatéka még az 1,8-as benzines motorét is meghaladja, amelynek 133 lóereje épp elég a 200 km/órás tempóhoz. A kínálat negyedik tagja a jól ismert 103 lóerős 1,6-os hajtómű, amely vélhetően kedvező árával hódít majd.
A Campus Fesztivál szervezői elhatárolódnak az erőszaktól
