Igazi multitalentum a Fiat Stilo legújabb változata

A buszlimuzinok sikere miatt megtorpant a kombik térhódítása. A panorámatetejű Peugeot 307 SW után azonban újabb innovatív kombi jelent meg a piacon: a Fiat Stilo Multi Wagon már nevében is többet ígér, mint közvetlen kategóriatársai.

Vadász Gabriella
2003. 01. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Multi Wagon nem más, mint a kombi Stilo, és hű is a nevéhez: a kompakt egyterűek erényeit elegyíti a kombik hagyományos értékeivel. A 4,5 méteres autó csomagtere alaphelyzetben is tágas, 510 literes. S ha a kompaktautók mezőnyében verhetetlen érték kevésnek bizonyulna, 16 centiméterrel előrébb tolhatjuk az állítható támlaszögű hátsó üléseket. Így a hátsó lábtér szűk lesz, viszont úgy növeltük a csomagtartót, hogy négyen továbbra is elférnek a kocsiban. Ha pedig még terebélyesebb tárgyakat szállítunk, a hátsó támlák mellett akár az első ülés háttámláját is vízszintes helyzetig fektethetjük le.
A hátsó szélvédő a csomagtér ajtajától függetlenül nyitható. Nem csak ez teszi különlegessé a hátfalat. A designerek két eredeti trükköt is bevetettek: a kéttónusú tetősín egészen az övvonalig nyúlik le, magát az ötödik ajtót pedig két variációban kínálják. Kérhetjük ívelt, a lökhárító felé elkeskenyedő kivitelben, vagy konzervatívabb, szögletes profillal. Előbbit az egyedi, harmonikus stílust előtérbe helyezőknek, míg a hagyományosabbat a praktikus megoldások kedvelőinek szánja a gyár.
Mivel az aktív életmódot folytató családoknak szánt Multi Wagont várhatóan más célokra és főleg más terheléssel használják, mint a ferde hátú változatokat, átdolgozták a Stilo futóművét: hátul csatolt lengőkarokat alkalmaztak. E rendszer előnye, hogy kis helyet foglal el, a csomagtartó padlója így lejjebb kerülhetett, és a kerékdobok kisebb teret rabolnak a poggyásztérből – egy kombi esetében pedig ez a fontos.
A motorpalettán két-két benzines és turbódízel szerepel. A dízelek csupán a változó geometriájú feltöltőturbinában és a töltőlevegő-hűtőben térnek el: az erősebbik 1,9 JTD 115, az alapverzió 80 lóerőt ad le, egyforma, 5,6 liter/100 km fogyasztás mellett. Kétség sem férhet hozzá, hogy a kombihoz az erősebb dízelgép illik a legjobban, hiszen nyomatékos, lendületes és keveset fogyaszt. A gyengébbik dízel sem nevezhető azonban erőtlennek: 196 Nm nyomatéka még az 1,8-as benzines motorét is meghaladja, amelynek 133 lóereje épp elég a 200 km/órás tempóhoz. A kínálat negyedik tagja a jól ismert 103 lóerős 1,6-os hajtómű, amely vélhetően kedvező árával hódít majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.