Indul az EU-kampány

Geszti Péter cége tervezi az EU Kommunikációs Közalapítvány arculatát. A Népszabadság Rt., a Magyar Hírlap volt rovatvezetőjének társasága és a parlamenti születésnapi ünneplést igénylő MacCann Erikson is részt vehet a népszavazást népszerűsítő pályázatokon. A BM hivatala 250 millió forintot kap, az előzetes tájékoztató levelek postázásáért és a válaszok feldolgozásáért.

2003. 01. 08. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén másfél milliárd forint közpénzzel gazdálkodik az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány, amelynek kuratóriuma január 6-án megtartotta negyedik ülését. A tárgyaláson döntöttek az európai uniós népszavazást előkészítő, tárgyalásos közbeszerzési eljárás résztvevőiről.
A pályázatokat négy tárgyban írták ki: klasszikus reklám- és médiaügynökségi tevékenységre 13, direktmarketingre 7, PR-tevékenységre 8, rendezvényszervezésre 4 társaság jelentkezhet.
A grémium határozata alapján a PR-ügynökségi pályázat résztvevői között helyet kapott a Népszabadság Rt., az Axelero Internet Rt. és az M and H Communications Kft. konzorcium. Utóbbi cégnek az a Matkó István a vezetője, aki a rendszerváltásig a Magyar Hírlap gazdasági rovatvezetőjeként tevékenykedett.
A kuratórium döntést hozott az alapítvány arculatára kiírt pályázat tárgyában. A megbízást az öt pályázó közül a Geszti Péter által vezetett ARC-Projekt nyerte el, amely a választási küzdelem idején aktívan támogatta az SZDSZ kampányát. A klasszikus reklámtevékenység versenyében részt vehet a MacCann Erikson Kft. is, amely nemrég botrányt okozott, mert a Miniszterelnöki Hivatal hozzájárulásával a parlamentben tartotta volna születésnapi ünnepségét.
A kuratórium határozott annak a minden magyar háztartást elérő levélnek a kiküldéséről is, amelyben a miniszterelnök tájékoztatja a lakosságot a közalapítványról, és kéri a lakosság aktív együttműködését. A levél még ezen a héten nyomdába kerül, és várhatóan a hónap utolsó hetében, február elején jut el a háztartásokba. A 3,8 millió üzenet kiküldésére és a válaszok feldolgozására 250 millió forintot ad a közalapítvány, de közbeszerzési pályázatot nem hirdettek meg. A munkát a BM Központi Adatbank Nyilvántartó és Választási Hivatala kapta meg.
Palánkai Tibor, a közalapítvány kuratóriumának elnöke kijelentette: a grémium nevében csak a levél tartalmáról tud tájékoztatást adni, a jogi kérdésekről nem. Geszti Péter cégének megbízásáról az elnök azt állította, hogy kizárólag szakmai szempontok alapján döntött a testület.
Baja Ferenc társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkárt lapzártánkig nem tudtuk elérni az ügyben. Az államtitkár nemrég azt nyilatkozta, hogy a közalapítvány fogja eldönteni azt, hogy milyen módszerekkel és hogyan költi el a forrásait, és minden esetben pályázathoz kötötten határoznak, illetve feladatátadó együttműködési megállapodásokat kötnek majd.
Urbán György, a BM Központi Adatbank Nyilvántartó és Választási Hivatalának vezetője nem lát ellentmondást a szaktárca cégének megbízásában, hiszen elmondása szerint azért bízták meg a hivatalt a közbeszerzési döntőbizottság hozzájárulásával utólagos meghirdetésű meghívásos pályázattal, mert egyedüliként rendelkezik országos és közhitelű személyi adat- és lakcímnyilvántartással. Így képes a leggyorsabban elvégezni a munkát.
A megpályázott tevékenységeket február elejétől végzik a nyertesek 2003. május 31-ig, amikor az addigi tapasztalatok nyomán az alapítvány dönt a folytatásról. Az egyetlen kivétel a levélküldő nyertes, melynek megbízása várhatóan 2004-ig szól majd. A kommunikáció része lesz a Hozomány-program, amely albumban és CD-n foglalja össze, mit visz Magyarország az EU-ba. Uniós zászlót kapnak a települések, lesz európai roadshow, a csatlakozásig visszaszámoló Európa-órát állítanak Budapest egyik központi helyén. Országos vetélkedő, EU-klubok hálózata és az Európai Közéleti Társaság mellett nyilvános szakértői adatbázist is létrehoznak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.