Idén másfél milliárd forint közpénzzel gazdálkodik az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány, amelynek kuratóriuma január 6-án megtartotta negyedik ülését. A tárgyaláson döntöttek az európai uniós népszavazást előkészítő, tárgyalásos közbeszerzési eljárás résztvevőiről.
A pályázatokat négy tárgyban írták ki: klasszikus reklám- és médiaügynökségi tevékenységre 13, direktmarketingre 7, PR-tevékenységre 8, rendezvényszervezésre 4 társaság jelentkezhet.
A grémium határozata alapján a PR-ügynökségi pályázat résztvevői között helyet kapott a Népszabadság Rt., az Axelero Internet Rt. és az M and H Communications Kft. konzorcium. Utóbbi cégnek az a Matkó István a vezetője, aki a rendszerváltásig a Magyar Hírlap gazdasági rovatvezetőjeként tevékenykedett.
A kuratórium döntést hozott az alapítvány arculatára kiírt pályázat tárgyában. A megbízást az öt pályázó közül a Geszti Péter által vezetett ARC-Projekt nyerte el, amely a választási küzdelem idején aktívan támogatta az SZDSZ kampányát. A klasszikus reklámtevékenység versenyében részt vehet a MacCann Erikson Kft. is, amely nemrég botrányt okozott, mert a Miniszterelnöki Hivatal hozzájárulásával a parlamentben tartotta volna születésnapi ünnepségét.
A kuratórium határozott annak a minden magyar háztartást elérő levélnek a kiküldéséről is, amelyben a miniszterelnök tájékoztatja a lakosságot a közalapítványról, és kéri a lakosság aktív együttműködését. A levél még ezen a héten nyomdába kerül, és várhatóan a hónap utolsó hetében, február elején jut el a háztartásokba. A 3,8 millió üzenet kiküldésére és a válaszok feldolgozására 250 millió forintot ad a közalapítvány, de közbeszerzési pályázatot nem hirdettek meg. A munkát a BM Központi Adatbank Nyilvántartó és Választási Hivatala kapta meg.
Palánkai Tibor, a közalapítvány kuratóriumának elnöke kijelentette: a grémium nevében csak a levél tartalmáról tud tájékoztatást adni, a jogi kérdésekről nem. Geszti Péter cégének megbízásáról az elnök azt állította, hogy kizárólag szakmai szempontok alapján döntött a testület.
Baja Ferenc társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkárt lapzártánkig nem tudtuk elérni az ügyben. Az államtitkár nemrég azt nyilatkozta, hogy a közalapítvány fogja eldönteni azt, hogy milyen módszerekkel és hogyan költi el a forrásait, és minden esetben pályázathoz kötötten határoznak, illetve feladatátadó együttműködési megállapodásokat kötnek majd.
Urbán György, a BM Központi Adatbank Nyilvántartó és Választási Hivatalának vezetője nem lát ellentmondást a szaktárca cégének megbízásában, hiszen elmondása szerint azért bízták meg a hivatalt a közbeszerzési döntőbizottság hozzájárulásával utólagos meghirdetésű meghívásos pályázattal, mert egyedüliként rendelkezik országos és közhitelű személyi adat- és lakcímnyilvántartással. Így képes a leggyorsabban elvégezni a munkát.
A megpályázott tevékenységeket február elejétől végzik a nyertesek 2003. május 31-ig, amikor az addigi tapasztalatok nyomán az alapítvány dönt a folytatásról. Az egyetlen kivétel a levélküldő nyertes, melynek megbízása várhatóan 2004-ig szól majd. A kommunikáció része lesz a Hozomány-program, amely albumban és CD-n foglalja össze, mit visz Magyarország az EU-ba. Uniós zászlót kapnak a települések, lesz európai roadshow, a csatlakozásig visszaszámoló Európa-órát állítanak Budapest egyik központi helyén. Országos vetélkedő, EU-klubok hálózata és az Európai Közéleti Társaság mellett nyilvános szakértői adatbázist is létrehoznak.

Menczer: A teljes magyar dollármédia cinkos, támogatnak egy hazaárulót – videó