Politikai kötődéseket nem vesznek figyelembe az EU-népszavazás népszerűsítésére kiírt több száz milliós pályázatok elbírálásánál – állította Somody Imre, az EU Kommunikációs Közalapítvány kuratóriumának alelnöke, aki bejelentette: a pályázatokról már jövő csütörtökön döntés születhet, így a győztesek február elején elkezdhetik a munkát.
Az első felhívóleveleket a Belügyminisztérium hivatala már januárban kiküldi a polgárok egy részének, akik eldönthetik, hogy részt vesznek-e az alapítvánnyal való kommunikációban.
Somody Imre tegnap a Centrál kávéházban bemutatta az alapítvány logóját, a tervezési jogot az Arc Project nyerte el, amelynek vezetője Fatér Barna, az SZDSZ választási kampányában aktívan részt vevő Geszti Péter üzlettársa. A közalapítvány 2,2 milliárd forintot költ el az idén, ennek csaknem a felét fordítják a győztes pályázatok programjaira. Mivel az értékelésnél nem számítanak az előző rendszerhez fűződő politikai kötődések sem, előfordulhat, hogy a Matkó István vezette M&H Communications nevével fémjelzett konzorcium nyer majd a PR-tevékenységre meghirdetett pályázaton. Matkó a Magyar Hírlap egykori rovatvezetője, 1987-ben, 46 évesen még elvégezte Moszkvában az SZKP politikai főiskoláját, a rendszerváltozás előtti utolsó két évben a Minisztertanács Hivatalában kapott főtanácsosi állást, majd 1991-től indította el saját kommunikációs cégét. 1994-ben került be Horn Gyula közvetlen, szerződéses tanácsadói közé.
A Horn-kormány alatt az M&H Communications megbízást kapott PR-tevékenység végzésére a Magyar Fejlesztési és Beruházási Banktól, és 1998-ban kommunikációs munkát vállalt a kormánynak, valamint az APEH-nak is.

Schobert Norbi megszólalt a stroke után, így van most