Még mindig az ár a legfontosabb

Magyarországon még mindig a fogyasztói ár a legfontosabb szempont a vásárlásnál, s ehhez képest kevésbé lényeges a minőség, az ismertség, a „márkásság”. Egy szombattól induló óriásplakát-kampánysorozat ezen próbál meg változtatni.

2003. 01. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Óriásplakát-kampányt indít
a Magyar Márkaszövetség szombaton, a márkatudatosság és -hűség erősítése érdekében, melynek során országszerte 5100 óriásplakátot helyeznek el – mondta Seres Tibor, a szövetség elnöke tegnap sajtótájékoztatón. A kampányban 15 magyarországi és multinacionális, napi fogyasztási cikkeket gyártó cég vesz részt. Seres Tibor elmondta: míg Magyarországon a vásárlóerő több mint kétszerese a régiós átlagnak, addig az egy bizonyos márka mellett kitartó fogyasztók számaránya a legalacsonyabb, 21 százalék, szemben a 38 százalékos európai uniós átlaggal. Ez Seres szerint azt mutatja, hogy Magyarországon még mindig a fogyasztói ár a legfontosabb szempont a vásárlásnál. Ehhez képest kevésbé lényeges a minőség, az ismertség. A kampány célja, hogy ezek a szempontok fokozatosan nagyobb szerepet kapjanak a magyarországi vásárlási döntésekben és fogyasztási szokásokban. Berács József, a Budapesti Közgazdaság-tudományi és Államigazgatási Egyetem marketing tanszékének vezetője ismertette: egy, a nemzeti márkák nemzetközi kiterjesztése alapján felállított 75 országból álló listán Magyarország mindössze az 54. helyen áll. A Magyar Márkaszövetség tagvállalatainak tavalyi összforgalma 550 milliárd forint volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.