Óriásplakát-kampányt indít
a Magyar Márkaszövetség szombaton, a márkatudatosság és -hűség erősítése érdekében, melynek során országszerte 5100 óriásplakátot helyeznek el – mondta Seres Tibor, a szövetség elnöke tegnap sajtótájékoztatón. A kampányban 15 magyarországi és multinacionális, napi fogyasztási cikkeket gyártó cég vesz részt. Seres Tibor elmondta: míg Magyarországon a vásárlóerő több mint kétszerese a régiós átlagnak, addig az egy bizonyos márka mellett kitartó fogyasztók számaránya a legalacsonyabb, 21 százalék, szemben a 38 százalékos európai uniós átlaggal. Ez Seres szerint azt mutatja, hogy Magyarországon még mindig a fogyasztói ár a legfontosabb szempont a vásárlásnál. Ehhez képest kevésbé lényeges a minőség, az ismertség. A kampány célja, hogy ezek a szempontok fokozatosan nagyobb szerepet kapjanak a magyarországi vásárlási döntésekben és fogyasztási szokásokban. Berács József, a Budapesti Közgazdaság-tudományi és Államigazgatási Egyetem marketing tanszékének vezetője ismertette: egy, a nemzeti márkák nemzetközi kiterjesztése alapján felállított 75 országból álló listán Magyarország mindössze az 54. helyen áll. A Magyar Márkaszövetség tagvállalatainak tavalyi összforgalma 550 milliárd forint volt.
Márki-Zay ismét önazonos: újra lámpavasakról fantáziál
