Még tart a vita a motorkocsikról

Manninger Jenő korábbi közlekedési államtitkár szerint a Bz-motorkocsik vizsgálatra hívása során kialakult állapotok miatt a közlekedési miniszternek és a MÁV vezetésének elnézést kellett volna kérnie az utazóközönségtől.

2003. 01. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter tegnap a Duna Televízióban arról beszélt, hogy decemberben levelet kapott, melyben Manninger Jenő – a mozdonyvezetők panaszaira alapozva – jelezte, hogy problémák lehetnek a motorvonatokkal a műanyag féktuskók alkalmazása miatt. A miniszter ismertette: az, hogy a vonatok nem állnak meg elég gyorsan a műanyag féktuskók alkalmazása miatt, nem igazolódott. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a féktuskóknak semmi köze a tengelyekhez.
Ismeretes, hogy a Bz-motorkocsik vizsgálatra hívása hatalmas káoszt okozott a közlekedésben, hiszen a döntéssel párhuzamosan csak késve intézkedtek az utasok szállításáról. Arra a kérdésre, hogy a hasonló esetekre miért nincs felkészülve a MÁV, miért nincs vésztervük, a miniszter az alábbiakat válaszolta: mi abból „főzünk”, amit örököltünk. Manninger Jenő ezzel kapcsolatban lapunknak megjegyezte: nyolc hónap telt el a kormányváltás óta, így lett volna idejük a megfelelő terveket kidolgozni. Manninger viszont komoly hibának tartja, hogy az új kabinet leváltotta a MÁV jelentős tapasztalattal bíró vezetését, akik szerinte megfelelően kezelték volna a válsághelyzetet, s tervszerűen gondoskodtak volna az utasok megfelelő tájékoztatásáról és szállításáról, nem úgy, mint a jelenlegi vezetés. A volt államtitkár szerint megdöbbentő és elszomorító, hogy hosszú időn át sem a minisztériumban, sem a vasúttársaságnál nem csináltak semmit. Utalt arra a több napilapban megjelent hírre, miszerint novemberben baleset is bekövetkezett a probléma miatt. Manninger szerint a miniszternek és a MÁV vezetésének a kialakult helyzet miatt elnézést kellett volna kérnie az utazóközönségtől. A miniszter lapunknak korábban hangsúlyozta: megfelelően látta el feladatát és nem kíván lemondani. Az MTI tegnap adta hírül, hogy befejeződött a Bz-motorkocsik ultrahangos tengelyvizsgálata, 245 kocsiból összesen kilencven kocsi tengelyén találtak hajszálrepedéseket. A MÁV Szolnoki Járműjavító Kft. felfüggesztette a tengelycserét a raktáron lévő készlet felhasználása miatt. Egy tengely cseréje egymillió forint körüli öszszegbe kerül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.