Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter tegnap a Duna Televízióban arról beszélt, hogy decemberben levelet kapott, melyben Manninger Jenő – a mozdonyvezetők panaszaira alapozva – jelezte, hogy problémák lehetnek a motorvonatokkal a műanyag féktuskók alkalmazása miatt. A miniszter ismertette: az, hogy a vonatok nem állnak meg elég gyorsan a műanyag féktuskók alkalmazása miatt, nem igazolódott. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a féktuskóknak semmi köze a tengelyekhez.
Ismeretes, hogy a Bz-motorkocsik vizsgálatra hívása hatalmas káoszt okozott a közlekedésben, hiszen a döntéssel párhuzamosan csak késve intézkedtek az utasok szállításáról. Arra a kérdésre, hogy a hasonló esetekre miért nincs felkészülve a MÁV, miért nincs vésztervük, a miniszter az alábbiakat válaszolta: mi abból „főzünk”, amit örököltünk. Manninger Jenő ezzel kapcsolatban lapunknak megjegyezte: nyolc hónap telt el a kormányváltás óta, így lett volna idejük a megfelelő terveket kidolgozni. Manninger viszont komoly hibának tartja, hogy az új kabinet leváltotta a MÁV jelentős tapasztalattal bíró vezetését, akik szerinte megfelelően kezelték volna a válsághelyzetet, s tervszerűen gondoskodtak volna az utasok megfelelő tájékoztatásáról és szállításáról, nem úgy, mint a jelenlegi vezetés. A volt államtitkár szerint megdöbbentő és elszomorító, hogy hosszú időn át sem a minisztériumban, sem a vasúttársaságnál nem csináltak semmit. Utalt arra a több napilapban megjelent hírre, miszerint novemberben baleset is bekövetkezett a probléma miatt. Manninger szerint a miniszternek és a MÁV vezetésének a kialakult helyzet miatt elnézést kellett volna kérnie az utazóközönségtől. A miniszter lapunknak korábban hangsúlyozta: megfelelően látta el feladatát és nem kíván lemondani. Az MTI tegnap adta hírül, hogy befejeződött a Bz-motorkocsik ultrahangos tengelyvizsgálata, 245 kocsiból összesen kilencven kocsi tengelyén találtak hajszálrepedéseket. A MÁV Szolnoki Járműjavító Kft. felfüggesztette a tengelycserét a raktáron lévő készlet felhasználása miatt. Egy tengely cseréje egymillió forint körüli öszszegbe kerül.
Miután Amorim végleg kiutálta a MU-ból, a Barcelona dob mentőövet a csatárnak
