Megújult a Toyota Land Cruiser

A Toyota fél évszázados terepjáró-történelmének legújabb darabja az első olyan Land Cruiser, amelyet a Yaris és a Corolla esetében bevált gyakorlat szerint Európában, a Toyota franciaországi ED2 dizájnstúdiójában, a kontinentális vásárlók igényeit figyelembe véve rajzoltak meg.

Vadász Gabriella
2003. 01. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindez természetesen nem jelenti azt, hogy az új terepjárót a Toyota csak Európában kívánja árusítani; a japán gyáraknál egyre inkább elfogadott az a szemlélet, hogy „ami beválik Európában, az a világ többi részén is siker lesz”.
Az új modell egyszerre modern és hagyománytisztelő. Magán viseli a klasszikus Land Cruiserek összes stílusjegyét – mindenekelőtt a markáns, függőleges rácsozatú hűtőmaszkot –, ugyanakkor nagyobb szögben döntött első és hangsúlyozottabb hátsó oszlopaival az elődnél sportosabb, agresszívabb. Némi játékosságot is csempésztek a hatalmas terepjáróba a Yariséra emlékeztető fényszórók révén.
A három- és ötajtós változatnál egyaránt megnyújtották a tengelytávot, míg a hagyományos alvázas karosszéria magassága valamivel csökkent – mindkét módosítás az autó jobb közúti alkalmasságát szolgálja. A mérnökök ugyanis a Land Cruiser elismert terepjáró képességeinek megtartása mellett a prémium limuzinok komfortjával igyekeztek felruházni a járművet. Erre nemcsak a pengevékony belső illesztések, a kategóriában kedvező, 0,38-as légellenállási együttható, a gazdag felszereltség és a felhasznált anyagok első osztályú minősége utal, hanem az autóba zsúfolt menetdinamikai arzenál is.
Ezek többsége aszfalton és sárban egyaránt a vezető segítségére lehet. Például a második generációs, félaktív elektronikus felfüggesztés, amely az opcionális légrugózással minden útegyenetlenséget kisimít, vagy az aktív kipörgésgátló, amely közúton teljes mértékben kiküszöböli az alul- vagy túlkormányozottságot, míg terepen differenciálzárként működik. A lejtmenet-vezérlő a fékek automatikus működtetésével akár üresben is finoman engedi le az autót a domboldalon. Ezt a világon elsőként olyan berendezéssel egészítették ki, amely hegymenetben, induláskor csak előrefelé engedi gördülni a kereket.
Az utóbbi két rendszert kizárólag automatikus váltóval kínálja a Toyota. A négyfokozatú automatika szériatartozék az újonnan kifejlesztett 4.0 V6-os benzinesben, amely 250 lóerejének köszönhetően kevesebb mint 10 mp alatt gyorsul százas tempóra. Lomhának éppen a másik motorral sem nevezhető a monstrum: a háromliteres D-4D végsebessége 165 km/h, legnagyobb nyomatéka pedig 343 Nm.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.