Mindez természetesen nem jelenti azt, hogy az új terepjárót a Toyota csak Európában kívánja árusítani; a japán gyáraknál egyre inkább elfogadott az a szemlélet, hogy „ami beválik Európában, az a világ többi részén is siker lesz”.
Az új modell egyszerre modern és hagyománytisztelő. Magán viseli a klasszikus Land Cruiserek összes stílusjegyét – mindenekelőtt a markáns, függőleges rácsozatú hűtőmaszkot –, ugyanakkor nagyobb szögben döntött első és hangsúlyozottabb hátsó oszlopaival az elődnél sportosabb, agresszívabb. Némi játékosságot is csempésztek a hatalmas terepjáróba a Yariséra emlékeztető fényszórók révén.
A három- és ötajtós változatnál egyaránt megnyújtották a tengelytávot, míg a hagyományos alvázas karosszéria magassága valamivel csökkent – mindkét módosítás az autó jobb közúti alkalmasságát szolgálja. A mérnökök ugyanis a Land Cruiser elismert terepjáró képességeinek megtartása mellett a prémium limuzinok komfortjával igyekeztek felruházni a járművet. Erre nemcsak a pengevékony belső illesztések, a kategóriában kedvező, 0,38-as légellenállási együttható, a gazdag felszereltség és a felhasznált anyagok első osztályú minősége utal, hanem az autóba zsúfolt menetdinamikai arzenál is.
Ezek többsége aszfalton és sárban egyaránt a vezető segítségére lehet. Például a második generációs, félaktív elektronikus felfüggesztés, amely az opcionális légrugózással minden útegyenetlenséget kisimít, vagy az aktív kipörgésgátló, amely közúton teljes mértékben kiküszöböli az alul- vagy túlkormányozottságot, míg terepen differenciálzárként működik. A lejtmenet-vezérlő a fékek automatikus működtetésével akár üresben is finoman engedi le az autót a domboldalon. Ezt a világon elsőként olyan berendezéssel egészítették ki, amely hegymenetben, induláskor csak előrefelé engedi gördülni a kereket.
Az utóbbi két rendszert kizárólag automatikus váltóval kínálja a Toyota. A négyfokozatú automatika szériatartozék az újonnan kifejlesztett 4.0 V6-os benzinesben, amely 250 lóerejének köszönhetően kevesebb mint 10 mp alatt gyorsul százas tempóra. Lomhának éppen a másik motorral sem nevezhető a monstrum: a háromliteres D-4D végsebessége 165 km/h, legnagyobb nyomatéka pedig 343 Nm.
Márki-Zay ismét önazonos: újra lámpavasakról fantáziál
