Hét éve forradalmit alkotott a Citroën és a Peugeot: a személyautók kényelmét és biztonságát a kisáruszállítók tágasságával keresztezte. Az ötletre mások is ráharaptak, az autóipar legfiatalabb kategóriája mindössze hat év alatt tízszeresére duzzadt.
Nem véletlen ugyanakkor, hogy a mostani modellfrissítés során elsősorban a lágy, személyautós formajegyeket tüntették el a tervezők. A közvetlen konkurencia – a Renault Kangoo és a Fiat Doblo – ugyanis ipari hangvételű, az esetlenséggel határos bájú modelljeivel ér el sikereket. A franciák tehát szögletesebbre szabták az autók orrát: a laposabb szögben húzódó motorháztető és a meredek ütközőfelület révén robosztusabbnak hat a jármű, s a hatalmas fényszórók is szerencsésen illeszkednek mindkét márka időközben átdolgozott arculatához. A lökhárító kérhető fekete koptatóbetétekkel szerelve vagy a karoszszéria színére fényezve, így szabadon dönthetünk a sportosabb vagy az elegáns megjelenés között.
Ugyancsak új – és ami lényegesebb, teljesen egyedi – lett a műszerfal. A PSA-együttműködés soha nem volt még ilyen nyilvánvaló: a Peugeot 206-ból származó műszeregységet a Citroën C3-as szellőzőrostélyaival és kapcsolóival, valamint a Xsarából ismert ablakemelő gombokkal társították. Természetesen megmaradt a kínálatban az ötletes Modutop tetőkialakítás.
A külcsín mellett a műszaki tartalom is megújult. Minden modellben szériafelszerelés a változó rásegítésű szervokormány, megerősítették a karosszériát, és mostantól akár négy légzsák is rendelhető.
Kevésbé volt innovatív a hajtásláncért felelős osztály: a családhoz két benzinmotort és két dízelt kínálnak. Még a két csúcsaggregát, a 90 lóerős 2.0 HDi, illetve a 110 lovas 1.6 16V sem mozgatja különösen dinamikusan az 1,2 tonnás karosszériát, ám a Berlingo- és Partner-tulajdonosok úgysem a száguldás élményét keresik, hanem a hatalmas csomagterű, családi utazójárművet.
Egy további, rendkívül lényeges ponton is fejlődött a modell-páros: az egyébként teljesen azonos Berlingo és Partner ugyanis mostantól legalább felszereltségében kínál különbözőt. A Citroën kiváltsága a Picassóból kölcsönvett funkcionális csomag, amely a csomagtérben rejtőző Modubox dobozon kívül az ülések támlájára szerelt, az eddiginél szerencsésebb kialakítású asztalkákkal növeli az autó használati értékét. A Peugeot ugyanakkor a stílus terén kaszál: a Partner Freeway változata emelt futóművel, műanyag lámpavédő rácsokkal, átrajzolt lökhárítókkal és színes belső kárpitozással – igaz, négykerék-hajtás nélkül – csábít kalandozásra.
Brutális orosz támadások Donyeck térségében
