Pályázat a tőzsde kampányára

2003. 01. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyílt, kétfordulós pályázatot írt ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) szemléletformáló kampánya megvalósítására – közölte tegnapi sajtótájékoztatóján Horváth Zsolt vezérigazgató. Az elmúlt hetekben kétszáz piaci szereplőtől kért támogatást a tőzsde a hazai megtakarítási szokások megreformálását célzó hadműveletéhez. Eddig hetven cég tett ígéretet a kampány támogatására. A BÉT a saját költségvetésében is elkülönített tízmillió forintot, amelyet a támogatók százmillióra egészítenek ki. A tetemes összeg felhasználására a tőzsde alapítványt hoz létre, amelynek kuratóriumába a tőkepiac elismert személyiségeit kérik fel. A tegnap meghirdetett pályázat első fordulója január 23-án zárul, az eredményhirdetés február végére várható, s március 3-án megkezdődik a korszerű pénzügyi eszközök és szolgáltatások népszerűsítése.
Jelenleg a lakossági megtakarításoknak mindössze két százaléka fekszik részvényekben. A kampány célja, hogy a modern pénzügyi eszközök népszerűsítése révén ezt az arányt közelítsék a fejlett országokban meglévő 15–30 százalékos szint közelébe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.