Nyílt, kétfordulós pályázatot írt ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) szemléletformáló kampánya megvalósítására – közölte tegnapi sajtótájékoztatóján Horváth Zsolt vezérigazgató. Az elmúlt hetekben kétszáz piaci szereplőtől kért támogatást a tőzsde a hazai megtakarítási szokások megreformálását célzó hadműveletéhez. Eddig hetven cég tett ígéretet a kampány támogatására. A BÉT a saját költségvetésében is elkülönített tízmillió forintot, amelyet a támogatók százmillióra egészítenek ki. A tetemes összeg felhasználására a tőzsde alapítványt hoz létre, amelynek kuratóriumába a tőkepiac elismert személyiségeit kérik fel. A tegnap meghirdetett pályázat első fordulója január 23-án zárul, az eredményhirdetés február végére várható, s március 3-án megkezdődik a korszerű pénzügyi eszközök és szolgáltatások népszerűsítése.
Jelenleg a lakossági megtakarításoknak mindössze két százaléka fekszik részvényekben. A kampány célja, hogy a modern pénzügyi eszközök népszerűsítése révén ezt az arányt közelítsék a fejlett országokban meglévő 15–30 százalékos szint közelébe.
Ukrajna megfenyegette Magyarországot
