Tavaly – az aggodalmak ellenére – az export mégiscsak életben tartotta a japán gazdaságot: a kereskedelmi többlet 51,3 százalékkal nőtt 2001-hez képest – közölték a japán pénzügyminisztériumban. (MTI–Eco)
Elindult az a roadshow, amely az egymilliárd euróra tervezett új, tízéves futamidejű magyar eurókötvény bevezetését előzi meg. A kibocsátást szervező Dresdner Kleinwort Wasserstein és a Schroder Salomon Smith Barney szerint várhatóan pénteken árazzák a kötvényt, de anynyit elmondtak, hogy az idei hónap első felében kibocsátott görög kötvényeket a londoni bankközi kamat plusz 0,1 százalékponton értékesítette. A görög kötvényekhez képest a magyar papírok várhatóan jelentős felárat tartalmaznak majd. (P. B.)
A J. P. Morgan és a Deutsche Bank közreműködésével 1,25 milliárd euró értékű, tízéves eurókötvényt bocsát ki Lengyelország. A kötvények árát később határozzák meg, de a hozamok mértékéről annyit tudni lehet, hogy az Európai Központi Bank mindenkori kamatait 0,45 százalékponttal fogják meghaladni. Korábban csupán 750 millió eurósra tervezték a kibocsátást, de a növekvő befektetői érdeklődés hatására 500 millió euróval megemelték. (P. B.)
Miközben az európai autógyártás mélyponton van, addig tavaly a japán autógyártók komoly forgalom- és bevételnövekedéseket könyveltek el. Elemzők szerint valószínűleg sikerült az ázsiai szigetország járműgyártóinak újból meglépniük a 23 évvel ezelőtti tetteiket, amelyekkel beírták magukat az autóipari történelemkönyvekbe. A Toyota 21 százalékkal növelte nem hazai gyártását, a Nissan 9,5 százalékkal készített többet, mint a korábbi évben. (P. B.)
Még az agrárminiszter is elképedt, Nagy István szégyenről és gyalázatról ír
