Elődjéhez hasonlóan két változatban riogatja majd a konkurenciát az Accord. Ám a Honda szakított a négyajtós szedán és ötajtós ferde hátú alkotta koncepcióval. Az új sorozatban a sportos szedán mellett a kiemelkedően tágas és hiperpraktikus kombi vitézkedik majd.
A kocsik mozgatásáról kétliteres, 155 lóerős és 2,4 literes, 190 lóerős motorok gondoskodnak, amelyekhez ötfokozatú, szekvenciális kapcsolási lehetőséggel is ellátott automatikus, illetve öt- vagy hatfokozatú manuális váltóművek kapcsolódhatnak. Mindkét motor esetében az i-VTEC technológiára épít a Honda: ennek révén anélkül növelhető a motor teljesítménye, hogy nőne a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás.
A nagyszerű és dinamikus teljesítmény nem megy a használati érték rovására, a Honda új modellje vitathatatlanul az egyik legpraktikusabb kombi lesz a piacon. A szedánhoz képest 50 mm-rel nagyobb a Tourer tengelytávja, 85 mm-rel hosszabb a karosszériája. Mindez a kompakt hátsó futóművel kombinálva azt eredményezi, hogy az Accord Tourer csomagtartója a legnagyobb a kategóriában: alaphelyzetben 576 literes, a hátsó ülések lehajtása után pedig 921 literes. Az alacsony padlószint következtében a rozsdamentes acélbetéttel védett rakodóperem csupán 570 mm-re van a talajtól, és egy síkban van a csomagtartó padlójával. A Tourernek nem ez az egyetlen ütőkártyája: a raktér hatalmas ajtaja gombnyomásra nyílik-csukódik – e téren a Honda világelső. Nagyon ötletes és felhasználóbarát a hátsó ülések kialakítása is, hiszen a támla egyetlen mozdulattal előredönthető, sőt ilyenkor a fejtámlák is automatikusan előrebicsaklanak, hogy ne legyenek útban.
A négyajtós sokkal inkább a sportos teljesítményre helyezi a hangsúlyt. A hangsúlyozottan ék alakú karosszéria és az emelkedő övvonal minden kétséget eloszlat: az új Accord szedán a Saab 93 és az Alfa 156, azaz a nemes sportlimuzinok ellenfele lesz.
Amilyen kemény diónak ígérkezik a Honda a riválisok számára, annyira biztonságos az utasoknak és a gyalogosoknak. A japán cég az utóbbi években hagyományosan jó eredményeket ér el az Euro-NCAP törésteszteken – valamint rendre a legjobb a gyalogosgázolást szimuláló próbákon –, így szinte biztosra vehetjük: az Accord sem okoz majd csalódást.
Erdogan megerősítette álláspontját Ciprus kapcsán
