Sportosabb és egyénibb az új Accord

A Honda pazar műszaki tartalmú Accord szedánja minden eddiginél gyorsabb, jobban fölszerelt és takarékosabb, s ezáltal a modell vezető helyet követel magának a prémium sportlimuzinok között.

Vadász Gabriella
2003. 01. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elődjéhez hasonlóan két változatban riogatja majd a konkurenciát az Accord. Ám a Honda szakított a négyajtós szedán és ötajtós ferde hátú alkotta koncepcióval. Az új sorozatban a sportos szedán mellett a kiemelkedően tágas és hiperpraktikus kombi vitézkedik majd.
A kocsik mozgatásáról kétliteres, 155 lóerős és 2,4 literes, 190 lóerős motorok gondoskodnak, amelyekhez ötfokozatú, szekvenciális kapcsolási lehetőséggel is ellátott automatikus, illetve öt- vagy hatfokozatú manuális váltóművek kapcsolódhatnak. Mindkét motor esetében az i-VTEC technológiára épít a Honda: ennek révén anélkül növelhető a motor teljesítménye, hogy nőne a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás.
A nagyszerű és dinamikus teljesítmény nem megy a használati érték rovására, a Honda új modellje vitathatatlanul az egyik legpraktikusabb kombi lesz a piacon. A szedánhoz képest 50 mm-rel nagyobb a Tourer tengelytávja, 85 mm-rel hosszabb a karosszériája. Mindez a kompakt hátsó futóművel kombinálva azt eredményezi, hogy az Accord Tourer csomagtartója a legnagyobb a kategóriában: alaphelyzetben 576 literes, a hátsó ülések lehajtása után pedig 921 literes. Az alacsony padlószint következtében a rozsdamentes acélbetéttel védett rakodóperem csupán 570 mm-re van a talajtól, és egy síkban van a csomagtartó padlójával. A Tourernek nem ez az egyetlen ütőkártyája: a raktér hatalmas ajtaja gombnyomásra nyílik-csukódik – e téren a Honda világelső. Nagyon ötletes és felhasználóbarát a hátsó ülések kialakítása is, hiszen a támla egyetlen mozdulattal előredönthető, sőt ilyenkor a fejtámlák is automatikusan előrebicsaklanak, hogy ne legyenek útban.
A négyajtós sokkal inkább a sportos teljesítményre helyezi a hangsúlyt. A hangsúlyozottan ék alakú karosszéria és az emelkedő övvonal minden kétséget eloszlat: az új Accord szedán a Saab 93 és az Alfa 156, azaz a nemes sportlimuzinok ellenfele lesz.
Amilyen kemény diónak ígérkezik a Honda a riválisok számára, annyira biztonságos az utasoknak és a gyalogosoknak. A japán cég az utóbbi években hagyományosan jó eredményeket ér el az Euro-NCAP törésteszteken – valamint rendre a legjobb a gyalogosgázolást szimuláló próbákon –, így szinte biztosra vehetjük: az Accord sem okoz majd csalódást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.