Családbarát Opel biztos háttérrel

Francia konkurenseihez hasonlóan az Opel is megalkotta dobozos furgonból származtatott személygépkocsiját, a Combo Tourt. A gazdagon felszerelt, némi fényűzést sem nélkülöző életmódkombi jelentős helyzeti előnnyel indult az újdonsült kategóriában egyre hevesebben dúló versenyben, hiszen ikertestvére, a Combo Van – a házon belüli Vivaro mögött – második helyezést ért el a 2002. év európai haszonjárműve szavazáson.

Hajdu Imre
2003. 02. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tour a kisáruszállítóhoz hasonlóan jórészt a harmadik generációs Corsa alapjaira épül. A kis ferde hátú hagyatéka többek között a sebességfüggő elektromos szervokormány, amely megkönnyíti a Corsánál nehezebb és nagyobb autó manőverezését: a 2,7 méteres tengelytáv ellenére mindössze 11 méter a fordulókör átmérője.
Míg egy furgon felfüggesztésével szemben a teherbírás az elsődleges elvárás, a Combo személyszállító változatánál a komfort és a biztonság iránti igény került előtérbe. Ebben jó partner az Opel dinamikus DSA futóműve. Mindazonáltal az autó terhelhetősége is tekintélyes: az 565 kilogrammos határ azt jelenti, hogy még öt utassal is biztonságosan megpakolhatjuk az alaphelyzetben 455 literes csomagteret. Ha pedig alkalomadtán teherautóként kívánjuk használni a kocsit, a hátsó ülések ledöntésével akár 2,3 köbméteresre növelhető a poggyásztér.
A Combo Tour utastere egyszerűen gigantikus. A megfelelő fejtér ebben a kategóriában nem kérdés, ám a 4,3 méter hosszú kocsiban a hátsó utasok is kényelmesen terpeszkedhetnek. Természetesen fejtámla és automata öv óvja mindhármukat, míg az ülőlapot úgy alakították ki, hogy ütközéskor megakadályozza a test kicsúszását. A magas építésnek köszönhetően az utastér kifejezetten levegős, a hatalmas üvegfelületek pedig olyan panorámát biztosítanak, amilyen egyetlen hagyományos személyautóban sem tapasztalható. A Combo Tour további előnye, hogy a nagy tér kifejezetten kínálja magát arra, hogy számos tárolórekeszt alakítsanak ki benne, az Opel mérnökei pedig természetesen éltek is ezzel a lehetőséggel, így a családi autó belseje kifejezetten praktikus.
A modell ugyanazzal a három motorral rendelhető, mint a Combo Van. Az egyetlen benzinmotor egy 1,6-os négyhengeres, 87 lóerővel. A dízelek kedvelőinek viszont van választási lehetőségük: az azonos dimenziókkal rendelkező 1,7 Ecotec common-rail motorok 65, illetve 75 lóerőt mozgósítanak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.