Jövő héten indul a 73. Genfi Autószalon

Minden eddiginél nagyobb alapterületen, vadonatúj térkialakítással és hetvennél is több európai vagy világpremierrel várja látogatóit a 73. Genfi Autószalon március 6. és 16. között. Bár számos autógyár az utolsó pillanatig hétpecsétes titokként kezeli itt bemutatandó modelljeit, a legnagyobb gyártók rendszerint hajlandóak némi előzetes ízelítőt adni az automobilizmus másfél hetes örömünnepének látványosságaiból.

Nagy Károly
2003. 02. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Míg Frankfurtba a világ minden részéből özönlenek a gyártók, hogy bemutassák legfrissebb modelljeiket és tanulmányaikat, Genfben elsősorban az európai márkák adnak egymásnak randevút, hiszen az amerikai óriások már februárban, a detroiti autókiállításon elpufogtatják puskaporukat. Mindazonáltal az Újvilág is képviselteti magát az idén 73. alkalommal megrendezett svájci szalonon.
A Jeep a Cherokee két speciális változatát, a ráncfelvarráson átesett Grand Cherokee-t, valamint a korlátozott példányszámban gyártott, extrém terepekre kifejlesztett Wrangler Rubicont mutatja be. Kifejezetten a dízellázban égő európai közönségnek tartogatták az előbbi két szériához mostantól kínált közös nyomócsöves erőforrásokat.

A General Motors az ötvenéves Chevrolet Corvette jubileumi kiadása mellett a hamarosan Európában is kapható Cadillac CTS szedánt és XLR kemény tetős roadstert állítja ki. A GM-stand ékköve a Detroitban debütált, 16 hengeres luxustanulmány, a Cadillac Sixteen lesz. A közel hat- méteres limuzin könnyűfém váz-szerkezete ellenére 2,2 tonnát nyom, ám ez meg sem kottyan a 13,6 literes V-motornak, ami kerek 1000 lóerőt és iszonyatos, 1356 Nm-t szabadít az útra.
A fent említett konszerneknél maradva, a Mercedes-Benz nem kevesebb, mint négy újdonsággal lép színre. Itt lesz a 612 lóerős, 12 hengeres CL 65 AMG, a 260 lóerős, V8-as dízelmotorral szerelt E 400 CDI, valamint az életciklusa vége felé járó SLK nappabőrbe és polírozott alumíniumba burkolt különkiadása, a „Final Edition”. Az igazi szenzáció azonban a CLK kabrió, amely kategóriája legáramvonalasabb karosszériájával, legtágasabb csomagterével, valamint egyetlen nyolchengeres motorjával büszkélkedhet.
Az Opel a Signum forgalmazásának kezdetét ünnepli Genfben. A prémium kombi egyterűre a kiállítás első napjától vesz fel megrendelést a gyár. Jóval tovább kell várniuk azoknak, akik az új Astra vonalait előrevetítő GTC sportkupét szeretnék magukénak tudni. Az itt bemutatandó Gran Turismo Compact ugyanis csak formatanulmány, amelyet rendkívül rövid első és hátsó túlnyúlás, valamint üdítően meglepő módon az elektronikus kütyük mellőzése jellemez.

A GT népszerű műfajnak tűnik: az Alfa Romeo agresszív kétajtóst fejlesztett ki a 156-os szedánból, a Peugeot ugyanakkor a luxusra helyezte a hangsúlyt a 807 Grand Tourisme változatában. A négyszemélyes buszlimuzinban motorosan állítható lábtámaszok, 13 colos LCD képernyők, valamint panoráma üvegtető várja a tehetős utasokat. A francia gyár futómű- és motorfejlesztő szakértelmét demonstrálja a kétüléses Hoggar dűnemobil, de a látogatók a második Peugeot formatervezői verseny díjnyertes pályaművével is megismerkedhetnek a buja kertként berendezett standon.

A 65 autómárka, valamint a több tucat beszállító, tartozékgyártó és tuningműhely mellett egy igazi különlegesség is várja a genfi szalon idei látogatóit: Franco Sbarro dizájnguru segítségével nyomon követhetik egy új autó születésének minden mozzanatát, az első vázlattól az utolsó csavar rögzítéséig.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.