Több magyarországi és romániai kormányzati cikluson „ívelt át” az Erdélyt átszelő autópálya megépítésére vonatkozó terv, amelyben nemrég elmozdulás látszott: a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) fellépése következtében a bukaresti parlament a Nagyvárad–Kolozsvár– Marosvásárhely–Segesvár–Brassó nyomvonalú sztrádát is prioritásként foglalta törvénybe amellett a korábban is támogatott, a IV-es európai közúti folyosó részét képező szakasz mellett, amely az Arad–Temesvár–Déva–Nagyszeben–Brassó útvonalon halad majd, egészen a román fővárosig. Az Erdélyt átszelő szakasz terve Adrian Nastase és Medgyessy Péter miniszterelnökök nemrégi vonatkozó megállapodása révén is előtérbe került, amely szerint a két ország a jövőben közösen fordul majd támogatásért az Európai Unióhoz ebben a kérdésben. A bukaresti kabinet már ígéretet tett arra, hogy a beruházás megvalósíthatósági terve az idén elkészül. Szombaton Miron Mitrea, a román szállításügyi tárca vezetője kolozsvári sajtótájékoztatóján kijelentette: egyelőre várni kell az észak-erdélyi autópályával, mivel még nincs rá pénz. A miniszter szerint az Európai Bizottság nem hagyta jóvá a Nagyvárad–Kolozsvár–Marosvásárhely–Segesvár–Brassó nyomvonalon elképzelt autópálya finanszírozását, így az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank és az Európai Befektetési Bank erre a projektre nem áldoz pénzt. Miron Mitrea nyilatkozatára reagálva Markó Béla, az RMDSZ elnöke kijelentette: nincs tudomása arról, hogy az Európai Bizottság foglalkozott volna a kérdéssel, a terv pedig, amely gyakorlatilag most indult el, nem torpan meg.

Húszéves lány vesztette életét a bakonypéterdi tragédiában