Akadémikusok kritizálják a közoktatást

Magyar Tudományos Akadémia (MTA) ad hoc bizottsága szerint a közoktatásban és a közvéleményben a természettudományos tantárgyak helyzete, szerepe és megítélése „egyre nyugtalanítóbb”, amelyen „sürgősen” változtatni kell. Vizi E. Szilveszter, az MTA elnöke eljuttatta az ajánlásokat az oktatási miniszternek.

Hanczár János
2003. 04. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ad hoc bizottság tagjai úgy vélik, igazi megújulásra és paradigmaváltásra van szükség. Azért fogalmazták meg ajánlásaikat, hogy elősegítsék a természettudományos közoktatás „elkerülhetetlen megújulását”. A dokumentum szerint „ma ott tartunk, hogy évente már negyvenezer magyar maturandus nem tesz érettségi vizsgát egyetlen természettudományos tárgyból sem.”

A tudós testület kezdeményezi, hogy a tanterveket és követelményrendszereket, a közoktatási tananyagokat dolgozzák át. Leszögezik: a közoktatási tantervekben a természettudományos tárgyak arányát és súlyát azok társadalmi jelentőségének kell meghatározni. Ezek további csökkenését – a közelmúlt tendenciáival ellentétben – nem tartják megengedhetőnek.
Az akadémikusok a természettudományos tárgyak helyét a kétszintű érettségi rendszerében kulcsfontosságúnak ítélik. Felkérik az oktatási kormányzatot az érettségi vizsgaszabályzat átfogó módosítására, ami ismét kötelezővé teszi az érettségi vizsgát legalább egy természettudományos tantárgyból.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.