Elszórakozza a pénzt a köztévé

A Medgyessy Péter nevelt lánya, Tornóczky Anita érdekeltségébe tartozó Happy Film ’97 Bt. csak a szilveszteri Névshowrért mintegy 8,5 millió forintot kapott az MTV-től – olvasható a köztévé honlapján. Juszt László cége adásonként 8,1 millió forintért készíti új műsorát. Szinetár Miklós, az Állami Operaház főigazgatójának családi vállalkozása összesen mintegy 170 milliós műsorbeszerzési szerződést kötött a köztelevízióval, amely jobbára szórakoztató műsorokra költ százmilliókat.

2003. 04. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hajdú Péter és Tornóczky Anita cége, a Happy Film ’97 Bt., 2000-től három éven keresztül készítette a Névshowrt, az MTV viszont csak a tavaly szilveszteri produkció költségét, a nyolc és fél milliós szerződést hozta nyilvánosságra a héten. 2003. január 1-jétől viszont a Tornóczky nélkül megalapított, Hajdú tulajdonában lévő Happy-Film Média Kft. az év végéig adásonként 8,7 millió forintért készíti a Névshowrt.
Juszt László családi vállalkozása, a CLEAN LINE Bt. az április közepétől jelentkező, A TV ügyvédje című produkciójával huszonhat adásra kötött szerződést, így február 24-től összesen több mint 212 millió forintot kell kifizetnie cége számára az MTV-nek.
A Magyar Állami Operaház intendáns-főigazgatójának, Szinetár Miklósnak és feleségének, Hámori Ildikónak ügyvezetése alatt működő CINE ART Kft. filmbeszerzésért összesen mintegy 170 millió forintot számláz a köztelevíziónak.
A Friderikusz Sándor cége által készített, az AGB mérése szerint alacsony nézettségű Repülj most! utazási vetélkedő hárommillióba, a Hoztam egy milliót 5,1 milliójába kerül a köztévének adásonként.
Ómolnár Miklós, a Story és Riskó Géza, a Színes Mai Lap főszerkesztőjének stúdióban rögzített beszélgetéseiért adásonként az MTV több mint 2 millió forintot fizet. Az uniós csatlakozás előtt álló Magyarország köztévéje megszüntette környezetvédelmi műsorait, rehabilitációs magazinját 50 ezer forintból készíti el adásonként. Úgy tudjuk, az előbb említett külsős műsorok belső gyártásban százezer forintból is megoldhatók lennének. Az mtv.hu alapján a novemberig minden héten jelentkező Szuperbuli, Galambos Lajos szórakoztató műsora adásonként mintegy 12 millió forintba kerül.
A tavalyi Szilveszteri Szuper-buliért mintegy tizennégy és fél millió forintot fizetett ki a közszolgálati televízió a cégnek. A Szeszélyes évszakok készítői adásonként 12,4 millióért szórakoztatják a nézőket. Emlékezetes, Baló György kulturális igazgató pénzhiányra hivatkozva tíznél több kulturális műsort szüntetett meg, illetve csökkentette költségkeretüket, és a korlátozottan fogható m2-re helyezte a kulturális és szolgáltató műsorok többségét.
A médiatörvény szerint a közszolgálati műsorszolgáltatónak különös figyelmet kell fordítania többek között az egyetemes és a nemzeti kultúrára, a kiskorúak ismereteinek gazdagítására, a hátrányos helyzetűek számára nyújtott szolgáltatásokról való tájékoztatásra, és ezek főműsoridőben történő bemutatására.

Újhelyi és Szalai kommentál.
Helyeslem, hogy az MTV végre nyilvánosságra hozta most futó műsorainak szerződéseit, de sajnálom, hogy összehasonlításként nem tette közzé a korábbi években született megállapodásokat – közölte Újhelyi István (MSZP). Szerinte ezzel a lépéssel a nyilvánosság visszatarthatja azokat, akik szakmailag, gazdaságilag indokolatlanul magas összegekért próbálnak műsort gyártani. – Furcsának találom, hogy Ragáts Imre csak a szerződések egy részét tette közzé, ezzel bizonyította, hogy van még elhallgatnivalója a közpénzek felhasználásáról – mondta el Szalai Annamária (Fidesz). Hozzátette: a bíróság szerint is törvénytelenül regnáló ügyvezető elnök vezetésével az MSZP-hez közel álló vállalkozók ellenőrzés nélkül jutnak több tíz millió forinthoz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.