Két elképzelés a négyes metróról

Úgy tudjuk, mind a kormány, mind a főváros vezetése bízik abban, hogy a földalatti-építés költségeit 15 százalékkal lecsökkenthetik az Európai Uniótól kapott, vissza nem térítendő támogatással, bár ezt csak körülbelül négy év múlva lehetne igénybe venni.

2003. 04. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folytatás az 1. oldalról >
A beruházás várható lebonyolítója a DBR Metró Kft. lenne, a beruházó pedig a fővárosi önkormányzat vagy a BKV Rt.
Atkári János pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes érdeklődésünkre úgy nyilatkozott: jelenleg is folynak a tárgyalások a Pénzügyminisztériummal, s április 15-ig kell elkészíteni a metróépítésről szóló kormány-előterjesztést. A tárgyalások nemcsak a 4-es metróról, hanem a nagyvárosi tömegközlekedés – a BKV folyó működési hiánya idén 25 milliárd forintot tesz ki – és a főváros pénzügyi támogatásáról is folynak. A metróberuházás pénzügyi megoszlása tehát komplex dolog, amely függ a másik két kérdés rendezésétől is – tette hozzá. A rendelkezésre álló pénzeszközöket figyelembe véve a főváros az eddig elvégzett kapcsolódó felszíni beruházások mellett idén 20 milliárdot, s jövőre is ekkora összeget képes vállalni – mondta Atkári János.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.