A pénzügyi kormányzat 60–40, míg a főváros vezetése 80–20 százalékos megoszlású finanszírozási arányt támogat a 4-es metró építésénél, s várhatóan ezt a két változatot tárgyalhatja meg április közepén a kabinet is – értesült a Magyar Nemzet. Úgy tudjuk: a metróberuházás költségeinek 75 százalékát biztosítaná kedvezményes hitelként az Európai Beruházási Bank (EIB), amelyet a végleges megállapodásnak megfelelően kell lehívnia az államnak és a fővárosnak. Szakértők egyébként mai áron több mint 300 milliárd forintra becsülik a metróépítés költségeit. Információink szerint egyelőre nincs egyezség arról, hogy a kormány adjon-e állami garanciát a főváros által felveendő hitelre.
A jelenlegi tervek alapján az vehető biztosabbnak, hogy a négyes metró nyomvonala első ütemben mégsem érné el a Bosnyák teret, Kelenföldtől a Baross térig tartana.
[Két…] Folytatás az 5. oldalon >
Szentkirályi Alexandra: Magyar Péterék a baloldallal összefogva sarcolják az embereket - videó