Két elképzelés a négyes metróról

A kormány 60 százalékát finanszírozná a négyes metró építésének, ám létezik még egy szövegtervezet, amely közelebb áll a főváros igényeihez – értesült lapunk. Budapest a kapcsolódó beruházásokon kívül idén és jövőre összesen 40 milliárd forintot tudna metróépítésre fordítani.

2003. 04. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pénzügyi kormányzat 60–40, míg a főváros vezetése 80–20 százalékos megoszlású finanszírozási arányt támogat a 4-es metró építésénél, s várhatóan ezt a két változatot tárgyalhatja meg április közepén a kabinet is – értesült a Magyar Nemzet. Úgy tudjuk: a metróberuházás költségeinek 75 százalékát biztosítaná kedvezményes hitelként az Európai Beruházási Bank (EIB), amelyet a végleges megállapodásnak megfelelően kell lehívnia az államnak és a fővárosnak. Szakértők egyébként mai áron több mint 300 milliárd forintra becsülik a metróépítés költségeit. Információink szerint egyelőre nincs egyezség arról, hogy a kormány adjon-e állami garanciát a főváros által felveendő hitelre.
A jelenlegi tervek alapján az vehető biztosabbnak, hogy a négyes metró nyomvonala első ütemben mégsem érné el a Bosnyák teret, Kelenföldtől a Baross térig tartana.
[Két…] Folytatás az 5. oldalon >

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.