Születőben a skandináv szupermodell

A General Motors a világ legnagyobb autógyártója. Olyan apró cégek is az amerikai óriáshoz tartoznak, amelyek önmagukban túl kicsik egy teljes modellpaletta kialakításához. Az ötlet kézenfekvő: fogjanak össze, s tapasztalataikat egyesítve legyenek sikeresebbek.

Hajdu Imre
2003. 04. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már hónapokkal ezelőtt fölröppent a hír, hogy a GM két egzotikus egysége, a Saab és a Subaru összefogva készít új modellt. Sokan hitetlenkedve kapták fel a fejüket, pedig a hír igaz volt – április közepén a Saab hivatalosan is bejelentette a 9-2 érkezését. Ha jobban belegondolunk, a döntés nemcsak ötletes, hanem teljesen kézenfekvő is. A Saab ugyanis üzleti értelemben nem éppen legszebb napjait éli, így nincsenek fejlesztésre fordítható milliárdjai. A Subaru pedig nagy hagyományokkal és tapasztalattal rendelkezik az összkerékhajtás és a boxermotorok építése terén, ami egyrészt újdonság lesz a Saab palettáján, másrészt jól össze is egyeztethető a svéd márka exkluzivitásával és különleges hangulatával.
A 9-2 ezért az Impreza műszaki alapjaira épül majd, azaz boxermotorja lesz, amely állandóan hajtja mind a négy kereket. Sőt, a svéd kompaktot Japánban, a Fuji egyik üzemében szerelik majd össze, s onnan érkeznek az autók. Egyelőre sajnos csak az észak-amerikai piacra, hiszen az értékesítés egy év múlva ott kezdődik meg. Az európai premier időpontja egyelőre nem ismert – nyilvánvalóan nem az érdeklődés és a fizetőképes kereslet hiánya a gát, hanem a szűk gyártókapacitás.
Az viszont már biztos, hogy az ötajtós, ferde hátú 9-2 motorpalettája kéttagú lesz. Az alapmodellt 2,5 literes négyhengeres mozgatja majd – ezt a gépet idehaza a Subaru Legacyból ismerhetjük, teljesítménye a Saabban 160 lóerő körül várható. A csúcsmodell neve természetesen Aero lesz, a motor pedig az Impreza WRX kétliteres, turbós erőforrása, amely a japán testvérben jelenleg 225 lóerős.
A svédek a dizájnt adják a közösbe – a 9-2 a Magyarországon is kiállított 9-3X tanulmányautóval mutat stílusbéli rokonságot. A trollhättani cég praktikus, akár családi használatra is alkalmas, tágas, ötajtós karosszériát, különleges hajtásláncot, vérpezsdítő dinamizmust és a márka hagyományaihoz hűen kimagasló biztonsági színvonalat ígér. Azaz csupa olyasmit, amit itt, Európában is kedvelnek a vásárlók – úgyhogy várjunk türelemmel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.