Folytatás az 1. oldalról >
Az olcsó járatokat működtető légitársaságok interneten keresztül értékesítik a repülőjegyeket, nincs saját földi háttérbázisuk, általában egy osztályt működtetnek, és a fedélzeti kiszolgálásért az utasnak külön kell fizetnie – innen a fapados elnevezés –, továbbá a kis forgalmú repülőtereket használják. Az alacsony költségekkel arányos olcsó repülőjegyek miatt a járatok átlagosan nyolcvanszázalékos kihasználtsággal közlekednek. A Ferihegyi repülőteret is jelentős kedvezménnyel vehetik igénybe: az Airport Rt. a leszállási díjból az első évben ötven-, a másodikban huszonöt, míg a harmadikban tízszázalékos kedvezményt biztosít a fapados légitársaságoknak. A repülőtéri illeték – az olcsó légicégek a Ferihegy I. terminált használják – utasonként 3,5 euró lesz, szemben a hagyományos társaságok ügyfeleinél számított 13,30 euróval. Az Airport Rt. a Ferihegy II. terminálon – a röntgentsugaras poggyászellenőrzők üzembe helyezésével (június 1-jétől) utasonként 3,50 eurós biztonsági díjat vezet be, a fapadosok költsége mindössze 1,50 euró lesz. Hidvégi Gábor, az Airport Rt. vezérigazgatója tegnap elmondta: jelenleg öt olyan olcsó légitársasággal tárgyalnak, amelyek budapesti leszállási engedélyt kérnek, ebből négy megjelenése biztosra vehető a jövőben. Információink szerint hamarosan Budapestről is járatokat indít Európa két vezető légitársasága, a brit Easyjet és az ír Ryanair, és ugyancsak olcsó légitársaságként kíván működni a magyar tulajdonú Arc Air is. A Malév Rt. helyzetét firtató kérdésre a vezérigazgató úgy válaszolt: a forgalom bővítése, és nem a Malév pozícióinak megrendítése a cél, mivel a nemzeti légitársaság jelenleg az Airport Rt. legnagyobb megrendelője.
A Malév Rt. illetékese lapunkkal közölte: számítanak arra, hogy egyes járatok iránt kisebb lesz az érdeklődés, elsősorban a szolgáltatási színvonal szinten tartásával, fejlesztésével, illetve új termékek bevezetésével tudják felvenni a versenyt a fapados légicégekkel.

Késes támadás Budapesten – a Batthyány téren támadt a párra, itt a videó