A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
09:00Sportlövészet10m légpuska
HUNMagyarország
11:00KézilabdaMagyarország-Egyiptom
HUNEszter Muhari
11:15VívásJunyao Tang-Eszter Muhari
HUNMagyarország
12:20ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNMagyarország
12:26ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNSzatmári András
13:20VívásBolade Apithy-Andras Szatmari
HUNSzilágyi Áron
13:45VívásFares Arfa-Aron Szilagyi
HUNGémesi Csanád
13:45VívásCsanad Gemesi-Eli Dershwitz
NyílNyíl

Vasúti leépítés nyugdíjazással

Egyes munkavállalói körének korengedményes nyugdíjazásával kíván az idén létszámcsökkentést végrehajtani a MÁV Rt. Az érintettek maguk dönthetnek arról, hogy élnek-e a lehetőséggel.

Bákonyi Ádám
2003. 04. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elkötelezett híve a MÁV vezetése a racionális foglalkoztatáspolitikának, ezért már idén érzékelhető leépítés várható – jelentette ki a közelmúltban Mándoki Zoltán, a MÁV vezérigazgatója. Lapunk kérdésre a társaság közölte: a létszámcsökkentést a korengedményes nyugdíjazás lehetőségével kívánja végrehajtani. Ezzel azok a férfiak élhetnek, akik 1943–44-ben, illetve 1945. január 1. és május 31. között születtek.
A női munkavállalók esetében az 1944–45-ben, illetve az 1946. május 31-ig születettek kérhetik a nyugdíjazást. A társaság hangsúlyozta: a döntés és a kezdeményezés minden esetben a munkavállalóé, a nyugdíjazás csak a közvetlen felettesével való megegyezés esetén valósulhat meg. Az érintetteket a MÁV oly módon kívánja „motiválni”, hogy előre hozott öregségi nyugdíjazás esetén hat, korengedményes nyugdíjazásnál – a születési évtől függően – öt, illetve négy havi átlagkeresetnek megfelelő összeget utal ki. Információink szerint középtávon a MÁV vezetése 5-6 ezer ember munkaviszonyának megszüntetését tervezi, amivel évente 5-6 milliárd forintot takarítana meg. Figyelembe véve a MÁV 30 milliárdot meghaladó idei veszteségét önmagában ez a lépés nem oldaná meg a problémákat.
Miközben a kis fizetésű emberek tömeges elbocsátására készülnek az állami cégnél, a vezetői fizetések milliárdokra rúgnak. A gazdasági és közlekedési tárca ezt azzal indokolta, hogy a vasúttársaság első embereinek történelmi jelentőségű reformot kell végrehajtaniuk. Ezt azonban akkor lehet elkezdeni, ha a tulajdonos állam vállalja kötelezettségeit, azaz teljeskörűen megtéríti a megrendelt szolgáltatásokat és változtat a vasút finanszírozási rendszerén. Addig a MÁV csúcsvezetőinek is nagyon kicsi a mozgástere. Egyértelmű koncepció azonban még nincs a MÁV egyre súlyosabb helyzetének rendezésére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.