Elkötelezett híve a MÁV vezetése a racionális foglalkoztatáspolitikának, ezért már idén érzékelhető leépítés várható – jelentette ki a közelmúltban Mándoki Zoltán, a MÁV vezérigazgatója. Lapunk kérdésre a társaság közölte: a létszámcsökkentést a korengedményes nyugdíjazás lehetőségével kívánja végrehajtani. Ezzel azok a férfiak élhetnek, akik 1943–44-ben, illetve 1945. január 1. és május 31. között születtek.
A női munkavállalók esetében az 1944–45-ben, illetve az 1946. május 31-ig születettek kérhetik a nyugdíjazást. A társaság hangsúlyozta: a döntés és a kezdeményezés minden esetben a munkavállalóé, a nyugdíjazás csak a közvetlen felettesével való megegyezés esetén valósulhat meg. Az érintetteket a MÁV oly módon kívánja „motiválni”, hogy előre hozott öregségi nyugdíjazás esetén hat, korengedményes nyugdíjazásnál – a születési évtől függően – öt, illetve négy havi átlagkeresetnek megfelelő összeget utal ki. Információink szerint középtávon a MÁV vezetése 5-6 ezer ember munkaviszonyának megszüntetését tervezi, amivel évente 5-6 milliárd forintot takarítana meg. Figyelembe véve a MÁV 30 milliárdot meghaladó idei veszteségét önmagában ez a lépés nem oldaná meg a problémákat.
Miközben a kis fizetésű emberek tömeges elbocsátására készülnek az állami cégnél, a vezetői fizetések milliárdokra rúgnak. A gazdasági és közlekedési tárca ezt azzal indokolta, hogy a vasúttársaság első embereinek történelmi jelentőségű reformot kell végrehajtaniuk. Ezt azonban akkor lehet elkezdeni, ha a tulajdonos állam vállalja kötelezettségeit, azaz teljeskörűen megtéríti a megrendelt szolgáltatásokat és változtat a vasút finanszírozási rendszerén. Addig a MÁV csúcsvezetőinek is nagyon kicsi a mozgástere. Egyértelmű koncepció azonban még nincs a MÁV egyre súlyosabb helyzetének rendezésére.

A D-vitamin-hiány komolyabb károkat okozhat, mint gondolnánk