Nem tágítanak a közúti fuvarozók

Putsay Gábor
2003. 06. 24. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Továbbra is félpályás útlezárással tiltakoznak a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium legutóbbi rendelkezése miatt a közúti fuvarozók. A Bács-Kiskun megyei Felsőlajoson napszaktól függően 100–140 kamion zárja le az 5. számú főút egyik sávját, ami elsősorban a csúcsidőszakban nehezíti a közlekedést. A fuvarozók azt sérelmezik, hogy a főút egy szakaszán felújítási munkálatok miatt a gazdasági és közlekedési tárca megtiltotta a 7,5 tonnánál nagyobb tömegű tehergépjárművek közlekedését. A teherszállításban részt vevők emiatt kerülő útvonalra kényszerülnek, többségük az M5-ös autópályán haladhat Budapest és Kecskemét között: a sztrádahasználat – oda-vissza út esetén – díja jelenleg 13 760 forint, július 1-jétől a négyszázalékos áremelés miatt pedig 14 320 forint lesz. Tekintettel arra, hogy az 5-ös főút felújítása szeptember végéig tart, a kamionosoknak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk. A tárca illetékese szerint a 7,5 tonnánál nehezebb teherautóval rendelkező fuvarozóknak két kerülő út is rendelkezésükre áll az M5-ös sztrádán kívül. Dóczy József a fuvarozókat képviselő ügyvéd lapunknak elmondta: amennyiben a vállalkozások fuvaronként kifizetik a jelenlegi autópályadíjat, elmarad a teljes hasznuk, az éles verseny miatt a költségeket pedig nem háríthatják a megrendelőkre. Elmondta továbbá, hogy a tárca által javasolt kerülő út egyike a 25-30 tonnás járművek számára használhatatlan, egyben balesetveszélyes, a 4-es főút pedig szóba sem jöhet a dabasi vagy a lajosmizsei vállalkozók esetében. Hangsúlyozta: nem a díjas sztrádák, hanem az M5-ös autópálya indokolatlan tarifái miatt emelnek kifogást. A vállalkozók a matricát minden további nélkül megvásárolnák.
A gazdasági és közlekedési tárca képviselői folyamatosan tárgyalnak az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya Rt. vezetőivel a lehetséges díjcsökkentésről, illetve a sztráda továbbépítéséről. Egyelőre eredmény nélkül. A fuvarozók szerint jó lenne, ha a folyamatos mellébeszélés helyett végre megállapodnának a felek.
A fuvarozók érdekképviseleteinek – FUVOSZ, KKVSZ, MKFE, NiT-Hungary – vezetőit ma fogadja hivatalában Katona Tamás, a Miniszterelnöki Hivatal gazdasági és társadalompolitikai titkárságának vezetője.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.