Egyre több járműipari cég költségcsökkentéssel próbálja meg átvészelni a nemzetközi recessziós gazdasági klímát; a még fel nem vásárolt luxusgépkocsikra szakosodott kisüzemek nyeresége stabil maradt, viszont a nagy multinacionális járműgyártó konszernek fölött egyre terebélyesebb felhők jelennek meg. A problémára az olasz Fiat mutatott rá legkorábban, a néhai Giovanni Agnelli nevéhez fűződő társaság a kilencvenes évek vége óta próbál meg a kátyúból kikerülni. Maga Agnelli ugyan nem akarta beengedni a konkurenciát a Fiathoz, de végül, halála előtt kénytelen volt néhány tulajdonszerzés felett szemet hunyni. A Fiat rövid időn belül részvénykibocsátást tervez, melynek összege várhatóan 1,8 milliárd euró lesz. Az újonnan kibocsátott részvényekből származó bevételt a táraság a mintegy 5,3 milliárd eurós adósságának csökkentésére kívánja fordítani.
A problémás autóipari szektorban nincs egyedül a Fiat, korábban a japán autógyártó cégeket is sújtotta a világgazdasági hatás, de több nagy konzorcium mentőövet dobott nekik. A Nissan a Renault-tól kapott segítséget, míg a Mitsubishit a Daimler Chrysler karolta fel. A Suzuki és a Subaru a General Motorssal, míg a Toyota a PSA Grouppal van kapcsolatban. A tavalyi évi, jelentős japán autógyártói sikerek után idén a YAMA (japán autógyártók szövetsége) azt közölte, hogy a szigetországban az autóexport és a termelés is visszaesőben van.
Budapesti autós üldözés: nem a körözött férfi vezette az ámokfutó Audit