Részvényt bocsát ki a Fiat

2003. 06. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre több járműipari cég költségcsökkentéssel próbálja meg átvészelni a nemzetközi recessziós gazdasági klímát; a még fel nem vásárolt luxusgépkocsikra szakosodott kisüzemek nyeresége stabil maradt, viszont a nagy multinacionális járműgyártó konszernek fölött egyre terebélyesebb felhők jelennek meg. A problémára az olasz Fiat mutatott rá legkorábban, a néhai Giovanni Agnelli nevéhez fűződő társaság a kilencvenes évek vége óta próbál meg a kátyúból kikerülni. Maga Agnelli ugyan nem akarta beengedni a konkurenciát a Fiathoz, de végül, halála előtt kénytelen volt néhány tulajdonszerzés felett szemet hunyni. A Fiat rövid időn belül részvénykibocsátást tervez, melynek összege várhatóan 1,8 milliárd euró lesz. Az újonnan kibocsátott részvényekből származó bevételt a táraság a mintegy 5,3 milliárd eurós adósságának csökkentésére kívánja fordítani.

A problémás autóipari szektorban nincs egyedül a Fiat, korábban a japán autógyártó cégeket is sújtotta a világgazdasági hatás, de több nagy konzorcium mentőövet dobott nekik. A Nissan a Renault-tól kapott segítséget, míg a Mitsubishit a Daimler Chrysler karolta fel. A Suzuki és a Subaru a General Motorssal, míg a Toyota a PSA Grouppal van kapcsolatban. A tavalyi évi, jelentős japán autógyártói sikerek után idén a YAMA (japán autógyártók szövetsége) azt közölte, hogy a szigetországban az autóexport és a termelés is visszaesőben van.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.