Lengyelország kemény harcra készül, hogy a Hyundai konszern újabb befektetésének térségbeli riválisaival szemben otthont adjon. A stratégiai befektetők számára pedig testreszabott befektetési feltételek kialakítását tervezi – adta hírül Andrzej Szejna gazdasági miniszterhelyettes által mondottakat a Magyar Távirati Iroda. A dél-koreai vállalat négyszázmillió dolláros beruházást tervez Közép-Európában, s most mérlegeli, hogy legalább ezer főt foglalkoztató üzemét Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában vagy Magyarországon építse fel. A lengyelek komolyan veszik a multinacionális befektetők országukba csábítását, ezért a kormány az év hátralévő részében tárgyal arról a törvényjavaslatról, mely nagyobb mozgásteret adna a kabinetnek a nagy, stratégiai befektetőkkel folytatandó tárgyalásokon. Felhatalmaznák a kabinetet, hogy a beruházók számára testreszabott feltételeket dolgozzon ki.
A lengyel bejelentés előzménye, hogy a szlovák lapok azt állították, minden bizonnyal országuk lesz a befutó a Hyundai-beruházás megszerzésében. Információnk szerint az esélyes helyszínek között Tatabánya neve is szóba került a cégnél. A város önkormányzatának kommunikációs vezetője, Kakuk Tamás lapunk információját, miszerint tárgyalnak a befektetővel, sem cáfolni, sem megerősíteni nem akarta. Ismeretes, hogy a közelmúltban már három autógyár, a PSA Peugeot-Citroen, a Toyota és a BMW is tervezte magyarországi üzem létrehozását, ám a franciák végül Szlovákiát, a japánok Csehországot, míg a németek saját hazájukat választották.
Befolyásos gazdasági szakemberek, vállalkozók és szakmai szövetségek naponta hívják fel a magyar kormány figyelmét, hogy tegyen lépéseket a multinacionális tőke megszerzése és hazánk versenyképességének helyreállítása érdekében. A közelmúltban Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke mutatott rá, hogy a versenyképesség visszaszerzése érdekében szükséges a társasági adó, az iparűzési adó, az áfakulcs csökkentése, az egészségügyi hozzájárulás eltörlése. Demján Sándor, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének ügyvezető elnöke laptársunknak élesebben fogalmazott: a versenyképesség csökkenése miatt a magyar gazdaság vészhelyzetben van, ami azonnali állami beavatkozást tesz szükségessé, s nem elégségesek a látszatintézkedések. A hazánkban tevékenykedő német cégek szerint is romlott a gazdasági környezet, a cégek helyzete.
Lapunk – a birtokába jutott előterjesztés alapján – korábban már megírta, hogy néhány hónapon belül egész sor új tervet kell kidolgozniuk a tárcáknak a versenyképesség javítása érdekében. Szerettük volna megtudni, hol tart a munka, valamint azt, hogy folytatnak-e tárgyalásokat a Hyundaijal. A tárca illetékesét, Erdősi Péter befektetési főigazgatót lapzártáig azonban nem sikerült elérnünk.
Az olasz baloldalnak nem tetszik, hogy a betlehemállítás még mindig hagyomány















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!