Négy év után a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőség döntött a négyes metró nyomvonalának engedélyezéséről. Az évekig húzódó eljárás befejezését minden bizonnyal az idén májusban a főváros és a magyar állam között megkötött finanszírozási megállapodás is felgyorsította. A DBR Metro Projekt igazgatóságának 1998-ban beadott tervezetét a környezetvédelmi hatóság még visszautasította, a 2002-est viszont már környezetvédelmi szempontból elfogadhatónak minősítette. A változások azonban csak kisebb módosításokat tartalmaznak a kivitelezési technikában és a kritikus Gellért téri vonalszakaszon. Mint ismeretes, több geológus rámutatott, hogy a metróberuházás veszélyezteti a Gellért-hegy alatti hévízforrásokat.
A lakosság érdekeit képviselő civil szervezetek egyelőre nem látták az engedélyt, de azt máris tudni lehet, hogy a legtöbb kérdésben nem történt érdemi változás. A négyes metró ugyanis önmagában nem lesz képes megoldani nemhogy Budapest, de a dél-budai térség közlekedési túlterheltségéből fakadó gondokat sem. A tervek szerint ugyanis a metróvonal kiépítésével párhuzamosan csökkenteni kívánják a felszíni tömegközlekedés kapacitását, így nem változik majd jelentősen a terület gépkocsiterheltsége. A majdnem kétszázmilliárdos beruházás a tömegközlekedést használóknak mindössze a tíz százalékát érinti majd, így félő, hogy a fejlesztési pénzeket felemésztő beruházás lényegesen nem növeli a tömegközlekedés budapesti részarányát. A négyes metró fejlesztése helyett inkább a felszíni közlekedés javítását szorgalmazó Levegő Munkacsoport hiányolja azt is, hogy a Kelenföldi pályaudvaron lévő végállomáson nem épülnek parkolók, ezért nehezen várható el, hogy az ingázók a város szélén hagyják gépkocsijaikat.
Kónya Károly, a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőség igazgatója szerint a civil szervezetek aggályai megalapozatlanok, mert azok a mostani számok alapján készültek, és nem vették figyelembe a metró várható kapacitásait. Állítása szerint a környezetvédelmi engedély azért is kiadható volt, mert a mostani változtatások után a metróvonal építése nem veszélyezteti a Gellért-hegy alatti hévízforrásokat, valamint a régi épületekben sem okoz majd károkat.
Az olasz baloldalnak nem tetszik, hogy a betlehemállítás még mindig hagyomány















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!