Megrepedt az aszfaltburkolat az M7-es autópálya egy szakaszán, a hibát a jótállási kötelezettség terhére javítják ki a felújítást korábban végző cégek. Farkas László, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese lapunkkal közölte: az M7-es autópálya felújításakor a korábbi betonburkolatra helyezték rá az aszfaltrétegeket, a két anyag eltérő hőtágulása azonban a felső réteg keresztirányú repedését okozhatja. A beruházás során a betonlapokat összetörték, szélsőséges időjárási körülmények között azonban néhány tized milliméteres mozgásra mindig lehet számítani. Az új burkolat hajszálrepedéseit bitumennel öntik ki – közölte Farkas László.
Mint ismert, az M7-es autópálya Érd–Zamárdi közötti szakaszának felújítását, illetve a hiányzó félautópálya megépítését 2001 áprilisában kezdte a Vegyépszer Rt.–Betonút Rt. alkotta konzorcium. A főváros felé vezető utolsó átépített szakaszt tavaly novemberben nyitották meg a forgalom előtt. Farkas László elmondta: az M7-es felújítása műszaki szempontból teljesen eltér az új pálya építésétől, a forgalmas autópályán ezért a hibák is gyakoribbak lehetnek. Hozzátette: nem igaz az az állítás, amely szerint a kivitelezők a víztelenítési munkát nem végezték el megfelelően, hiszen a vízelvezető rendszer 95 százalékát kicserélték.
A Nemzeti Autópálya Rt. tájékoztatása szerint hajszálrepedések a pálya egyes szakaszain előfordulhatnak. Ezek többsége valójában a műtárgyaknál terv szerint kialakított dilatációs hézagok, illetve a forgalomszámláló hurkok. A meghibásodások az autópálya biztonságos forgalmát nem befolyásolják.
Az olasz baloldalnak nem tetszik, hogy a betlehemállítás még mindig hagyomány















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!