Bíróság előtt Bárándyné ügye

Halálos közlekedési baleset gondatlan okozásával vádolja a főügyészség Bárándy Péter igazságügy-miniszter volt feleségét, Kecskés Zsuzsanna ügyvédnőt. A novemberben kezdődő perben védelmét többek között nem más, mint a Budapesti Ügyvédi Kamara elnöke, Bánáti János vállalta el. A két évvel ezelőtti balesetben egy huszonhat éves lány meghalt, hasonló korú vőlegénye olyan súlyosan megsérült, hogy ma rokkantnyugdíjasként él.

2003. 09. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bárándyné ügyében november 11-re tűzte ki az első tárgyalási napot a Pesti Központi Kerületi Bíróság.
Mint arról a Magyar Nemzet korábban beszámolt, az igazságügy-miniszter volt felesége, Kecskés Zsuzsanna ügyvéd 2001. december 10-én este fél hétkor a budapesti I. kerületi Hegyalja úton, az Erzsébet híd feljárójánál elvesztette uralmát Honda CR-V kisterepjárója felett és átszaladt a szemközti sávba, ahol összeütközött egy Fiat Bravával. Az akkor 26 éves Visváder Erzsébet egy nappal később a kórházban meghalt, jegyese, Balog László maradandó sérülései miatt 67 százalékos rokkant lett.
A vádirat megállapításai szerint a Hegyalja út az adott időben száraz felületű volt, az esti fényviszonyok és a borult idő ellenére a közvilágítás jó látási viszonyokat biztosított. Kecskés Zsuzsanna az útszakaszon 72-78 kilométer/óra sebességgel haladt, annak ellenére, hogy a megengedett sebesség 50 kilométer/óra.

Az ügyészségi irat úgy fogalmaz: abszolút és relatív értelemben is eltúlzott volt az ügyvédnő vezette autó sebessége. Ráadásul biztonsági övét sem kapcsolta be. Az ügyvédnővel ütköző jegyespár viszont a vádirat szerint a megengedett sebességgel, szabályosan haladt az úton, igaz, biztonsági övük szintén nem volt bekapcsolva. A Honda nagy sebessége és Kecskés Zsuzsanna figyelmetlensége miatt a kocsi felszaladt a szemközti sávokat elválasztó járdaszigetre, s azon 15 métert csúszott, majd a szabályosan haladó Fiatnak ütközött – állapítja meg a vádirat.
A csattanástól mindkét jármű megpördült, a Fiatot a szalagkorlát állította meg. Visváder Erzsébet, aki a vezető mellett ült, olyan agy-, tüdő- és szívzúzódást szenvedett, hogy másnap a kórházban meghalt. Vőlegényének, Balog Lászlónak bal felkarja, combcsontja és bordái, Kecskés Zsuzsannának pedig mindkét combcsontja, térde és bal kézfeje tört el. Mivel az elhunyt lány vőlegénye vezette az autót, a KRESZ szerint az ő felelőssége, hogy nem volt bekapcsolva egyikük biztonsági öve sem. Ezért ellene is vádat emeltek.

Bánáti János kérdésünkre elismerte, hogy ritkán szokott közlekedési ügyeket vállalni, de a személyes kötődés miatt látja el az igazságügy-miniszter volt feleségének védelmét. Mint fogalmazott: régi barátság fűzi a vádlotthoz. Az üggyel kapcsolatban úgy fogalmazott: egy újabb műszaki szakértő kirendelését indítványozta a bíróságon azért, hogy bizonyítsa: műszaki okok is vezethettek a sajnálatos tragédiához.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.