Hónapokat csúszik a négyes metró építésére vonatkozó nyílt, nemzetközi pályázatok kiírása mivel még jelenleg is zajlanak a tárgyalások a kétszázmilliárd forintos beruházás finanszírozási részleteiről és az ellenőrzési mechanizmus alkalmazásáról a kormányzat és a főváros vezetése között. Információink szerint kora ősz helyett legkorábban decemberben, de valószínűbb, hogy csak jövő év elején írhatók ki az első tenderek az alagútfúrásra és az állomások szerkezeti megépítésére. Egyelőre még a négyes metró engedélyezési okmányát sem fogadta el a fővárosi közgyűlés, s a metróépítésre vonatkozó polgárjogi szerződést sem kötötték meg a beruházó felek. Ezt egy korábbi kormányhatározat szerint július végéig kellett volna aláírni a kabinet és a fővárosi önkormányzat képviselőjének. Értesülésünk szerint további akadályok is késleltetik a nemzetközi pályázatok kiírását. Nem rendelkezik ugyanis még a metró jogerős környezetvédelmi és vasúthatósági engedéllyel sem. Előbbi első fokú határozatát két környezetvédő szervezet fellebbezte meg, az eljárás jelenleg is zajlik, míg a vasúthatóságit csak a környezetvédelmi engedély birtokában lehet megadni. Ráadásul a DBR Metró projektigazgatóság kisebb módosításokat is végrehajtott az engedélyeztetési terveken.
Atkári János pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes reményét fejezte ki, hogy még szeptember végén lezárulnak a tárgyalások a kormányzattal. A polgárjogi szerződés aláírása – amely a metróperből fakadóan a finanszírozásban részt vállaló felek fizetésének kikényszerűsíthetőségét garantálja – nem a főváros miatt csúszik, az egyezkedések nehézkesek voltak a kormányzati szervekkel a nyár folyamán – jegyezte meg.
Gulyás Gergely: Az Európai Néppárt európai baloldallal és liberálisokkal megkötött paktuma kockázatos egész Európára és Magyarországra nézve is