Földhivatali okmány rendelhető postán

A kedvező Baranya megyei tapasztalatokat követően október 1-jétől Somogy megyében is lehetőség nyílik a földhivatali okmányok postai úton történő igénylésére és kiadására. A szolgáltatást az illetékes megyei földhivatalokkal kötött megállapodás alapján hamarosan Tolna, majd Zala megyében is igénybe vehetik az ügyfelek a postahivatalokban.

Munkatársainktól
2003. 09. 30. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Évek óta csökken a posta jövedelemtermelő képessége, ezért kezdeményezett a Magyar Posta (MP) Rt. újabb szolgáltatást a lakossági területen – közölte tegnap Kaposvárott Berkes György, az MP Rt. Pécsi Postaigazgatóságának értékesítési igazgatóhelyettese. A földhivatali okmányok postai úton történő igénylése és kézbesítése mindazonáltal közös érdeke a postának, a földhivatalnak és nem utolsósorban annak, aki az eddigieknél gyorsabban szeretne ingatlant eladni vagy vásárolni – tette hozzá hozzá Berkes György. Mint ismeretes, Baranya megyében szeptember 1-je óta nyílik lehetőség a földhivatali okmányok postai úton történő megrendelésére, átvételére. A megrendelt okmányok kiállítását a körzeti földhivatal, kiadását a helyi posta intézi. Postai úton valamennyi országosan nyilvántartott ingatlanról beszerezhető: tulajdoni lap hiteles másolat, tulajdoni lap nem hiteles másolat, földhivatali okmány. A földhivatal illetékességi területén található ingatlanokról a földhasználati lap másolata, illetve hiteles térképmásolat is elérhetővé válik. Október 1-jétől Somogy megye postahivatalaiban is rendelkezésre állnak ezek a szolgáltatások, amelyek egy okmányigénylő lap kitöltésével, a személyi igazolvány felmutatásával és a szolgáltatás díjának megfizetésével vehetők igénybe. A posta garantálja a személyes adatok jogszerű felhasználását – közölte Berkes György.
A körzeti földhivatalhoz tartozó települések lakói a sürgősségi díj fejében akár négy órán belül is hozzájuthatnak az igényelt okmányokhoz, ám aki nem igényel postafutárt, ahhoz EMS gyorspostával tizenkét óra alatt jut el a földhivatali küldemény, az okmányok rendes postai útja pedig öt munkanapot vesz igénybe.
A tegnapi sajtótájékoztatón elhangzott: az új szolgáltatást – az illetékes megyei földhivatalokkal kötött megállapodás alapján – hamarosan Tolna, majd Zala megyében is igénybe vehetik az ügyfelek a postahivatalokban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.