Budapesti közlekedési kormánybiztos kinevezését szorgalmazza a miniszterelnöknél és a gazdasági miniszternél a Fidesz fővárosi szervezete – jelentette be tegnap Deutsch Tamás frakcióvezető és Fónagy János volt közlekedési miniszter. Mindketten úgy vélik, hogy a város vezetése nem képes a főváros közlekedési gondjainak enyhítésére, jelenleg is káosz uralkodik ezen a téren Budapesten, amelynek kezeléséhez kormányzati segítség szükséges. Deutsch Tamás kifejtette: az útfelújítások csúsznak, mert nem pályáztatják meg azokat időben, azok lefolyása is hosszú, valamint kevés a közlekedési rendőr. Hiányolta azon koncepciók átgondolását és megvalósítását, amelyeket közlekedési szakemberek dolgoztak ki; ezekkel a dokumentumokkal nem foglalkoznak – jegyezte meg. Fónagy János szerint nem kezelik megfelelően az agglomerációból bejövő forgalmat, nincs összehangolva a főváros közlekedési kapcsolataival.
n
Reménykedni lehet, hogy jövő évtől kezdve az állam újra normatív módon támogatja a nagyvárosi tömegközlekedést – közölte tegnap Demszky Gábor. A főpolgármester reggel egyeztetett Csillag István gazdasági miniszterrel. Demszky szerint jövőre 12 milliárd forintot fordítana az állam a tömegközlekedésre, amelyből 8,5 milliárd jutna a BKV-nak. Várhatóan a jegy- és bérletárak áfája nem emelkedik 12-ről 25 százaléka, mint ahogy ezt a pénzügyi kormányzat tervezte – tette hozzá. Ugyanakkor megjegyezte: mindez nem elég, három év alatt 24 milliárd forintra szeretnék emelni a tömegközlekedés normatív támogatási összegét. Csak az idén 24,4 milliárd forintos hiánynyal zárja az évet a BKV, amihez még hozzájön a 40 milliárd forintos amortizációs veszteség. A főpolgármester úgy véli: a kormány nem folytathatja önkormányzat-ellenes politikáját, mert az a tömegközlekedés kárára is megy.
Gulyás Gergely: Az Európai Néppárt európai baloldallal és liberálisokkal megkötött paktuma kockázatos egész Európára és Magyarországra nézve is