Összességében több mint 23 ezer négyzetméteren, 22 ország 797 kiállítójának részvételével kezdődik szombaton a kilenc napig tartó Budapesti Nemzetközi Vásár. A most százhetedik alkalommal megrendezett esemény idén is az otthonteremtés jegyében zajlik: a témához igazodóan bútorokat, különféle lakberendezési tárgyakat, szórakoztató elektronikai készülékeket, ház- és kertépítési kellékeket is kiállítanak. A lakossági szolgáltatások az idei vásáron is megjelennek: az OTP ingatlanértékesítési, lakás-takarékpénztári, biztosítási szolgáltatásaival, a Magyar Posta, a Fővárosi Gázművek Rt. hasznos információkkal és különböző ajánlatokkal áll az érdeklődők rendelkezésére.
A 21 államból érkező külföldi résztvevők között több távoli ország is akad: kínai, török, hongkongi, dél-afrikai, indiai és indonéz cégek is bemutatják termékeiket.
A Magyar Világ rendezvénye negyedik alkalommal jelentkezik a BNV-n: az esemény a határon túli kis- és középvállalkozások számára kínál bemutatkozási lehetőséget az anyaországban. Ebben az évben 112 kiállító terméke, illetve műsora látható. A rendezvényhez kapcsolódóan Kárpát-medencei nap címmel médiatalálkozót tartanak, amelyre hozzávetőlegesen száz, a témában érintett hazai és külföldi újságírót várnak a szervezők. Szabó Vilmos, a Miniszterelnöki Hivatal politikai államtitkára, a rendezvény fővédnöke szerint ez a kiállítás a Kárpát-medencei magyarság megmaradását és megtartó képességét is szolgálja, másrészt az egész magyarság együvé tartozását is erősíti gazdasági és kulturális területen egyaránt. Az eseményt a Hungexpo Rt. szervezésében és az Új Kézfogás Közalapítvány 10-10 millió forintos támogatásával a 16-os és a 23-as pavilonok 1200 négyzetméteres területén rendezik meg. A legtöbb kiállító, 43 Romániából érkezik. Szlovákiából 35, Szlovéniából 18, Szerbia-Montenegróból 15, Ukrajnából hat, Horvátországból pedig két magyar nemzetiségű vállalkozás lesz jelen. Az előzetes felmérések alapján 67 kiállító új exportlehetőség reményében, 18 befektetőpartner keresése céljából, 14 pedig vegyesvállalat-alapítás szándékával érkezik a kiállításra.
Újdonságnak számít a BNV-n belül a budapesti divatnapok, ahol a hazai tervezők, gyártók, illetve forgalmazók kínálatán keresztül a legújabb irányzatokat ismerhetik meg az érdeklődők. A várható trendeket, a következő szezon szín- és textilmintáit az F pavilonban felállított „Trendfal”-on is megtekinthetik az érdeklődők. A témához kapcsolódó színvonalas folyóiratok, női életmódmagazinok szintén képviseltetik magukat a rendezvényen.
Az Intersound szórakoztató elektronikai és autóhifi-vásár profi és laikus érdeklődők megjelenésére egyaránt számít, és ismét megrendezik az INFO-market információtechnológiai és telekommunikációs vásárt is.
A vásáron szakmai konferenciák is várják az érdeklődőket: Nemzeti Energiatakarékossági Program címmel a Gazdálkodási és Tudományos Társaságok Szövetsége rendez szakmai találkozót. A budapesti divatnapok termékbemutatóját a Magyar Divat Intézet által szervezett programok teszik teljessé. Szeptember 7-én a jövő évi divattrendekről tartanak előadást, két nappal később pedig Pongorné Csákvári Mariannal, a gazdasági és közlekedési tárca iparfejlesztésért felelős helyettes államtitkárával folytathatnak szakmai diskurzust az érdeklődők.
A magyar kiállítók legjobbnak ítélt termékeit idén is BNV-nagy- díjjal ismerte el a zsűri. Ezúttal a Hollóházi Porcelángyár Rt. centenáriumi díszműcsaládja, a Két Kör Kft. kondenzációs kazánjai, a Prokoncept Kft. energiatakarékos házépítési rendszere és a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Rt. eosin tulipánvázája részesül a kitüntetésben.
A két hétvégét érintő nyitva tartástól a látogatók számának emelkedését várják a szervezők: arra számítanak, hogy a tavalyi, 130 ezres számot legalább sikerül megismételni. Ezt a várakozást alátámasztja az a tény is, hogy a tavaly megkérdezett látogatók több mint négyötöde jelezte: idén szintén tervezi, hogy tiszteletét teszi a vásáron.
A megkérdezett kiállítók céljai között az üzletkötés, és a meglévő üzleti kapcsolatok ápolása szerepel kiemelt helyen, az értékesítés viszonylag szerényebb helyet foglal el a kiállítói célok között: ezek a tények arra utalnak, hogy a cégek a helyi értékesítési lehetőségnél jóval fontosabbnak tartják a hoszszú távú marketingszempontokat.
A látogatók – érthető módon – korcsoportonkét eltérő célokkal érkeznek a BNV-re: a 18 év alatti korosztályt leginkább a szórakozási lehetőségek érdeklik, a 30 alatti fiatalokat a szórakoztató elektronikai cikkek kötik le leginkább, a harminc év felettieket pedig az otthonteremtés, házépítés tematikája vonzza a kiállításra.
A BNV szervezői szerint a kiállítás megfelelő válaszokat tud adni az egyre erősebb kihívásokra is. Kétségkívül igaz, hogy külföldön egyre elterjedtebbek a szakvásárok, és a több témát felölelő élménykiállítások háttérbe szorulnak: a BNV ennek ellenére nemzetközileg is elismert, jó mutatókat produkál, ami azt bizonyítja, hogy még mindig lehet nívós élményvásárokat rendezni úgy, hogy a szakmai színvonal se szenvedjen csorbát.
Az egyes országokból érkezett kiállítók száma
és az általuk elfoglalt terület nagysága
Ország Kiállítók száma Terület (m2)
Csehország 1 24
Dél-Afrika 1 12
Görögország 3 28
India 23 317
Indonézia 11 185
Kenya 1 12
Kína 1 12
Kína-Hongkong 1 12
Lengyelország 2 101
Magyarország 493 18 404
Németország 3 83
Olaszország 10 190
Románia 1 társkiállító
Szlovákia 1 30
Törökország 2 156
Összesen 554 19 566
A kiállítók árucsoport szerinti megoszlása
Árucsoport Kiállítók száma Terület (m2)
házépítés 216 8027
kertépítés 16 721
lakberendezés 231 8131
szórakozás 4 432
szabadidő 55 1122
lakossági szolgáltatás 17 356
külföldi kollektív kiállítók 15 777
összesen 554 19 566
Vasúti kedvezmény a látogatóknak
A szervezők tájékoztatása szerint a vidékről érkező látogatók 50 százalékos MÁV-kedvezményt vehetnek igénybe. A napi belépőjegy 750 forintba, a családi – két felnőtt, két gyermek részére igényelhető – jegy 1500, a kedvezményes 550, a délutáni pedig 350 forintba kerül. Tömegközlekedéssel, hétköznapokon az Örs vezér terétől, az expóbusszal közelíthető meg a vásár, hétvégeken viszont – a 2-es metró felújítása miatt – a Népstadion metrómegállótól kell busszal indulniuk a látogatóknak. A rendezvény megközelíthető a Blaha Lujza tértől a 37-es villamossal is.
Orbán Viktor: Adni jó!















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!