Ismét az otthon a központi téma a BNV-n

Az otthonteremtés jegyében zajlik az idén százhetedik alkalommal megrendezett Budapesti Nemzetközi Vásár. Figyelemre méltó változás, hogy a rendezvény ismét két hétvégét érint: szombattól jövő vasárnapig tart. A szervezők szerint minden feltétel adott ahhoz, hogy az idei BNV is elegáns élményvásár legyen, és legalább a tavalyi látogatószám elérésére számítanak.

Barát Mihály
2003. 09. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összességében több mint 23 ezer négyzetméteren, 22 ország 797 kiállítójának részvételével kezdődik szombaton a kilenc napig tartó Budapesti Nemzetközi Vásár. A most százhetedik alkalommal megrendezett esemény idén is az otthonteremtés jegyében zajlik: a témához igazodóan bútorokat, különféle lakberendezési tárgyakat, szórakoztató elektronikai készülékeket, ház- és kertépítési kellékeket is kiállítanak. A lakossági szolgáltatások az idei vásáron is megjelennek: az OTP ingatlanértékesítési, lakás-takarékpénztári, biztosítási szolgáltatásaival, a Magyar Posta, a Fővárosi Gázművek Rt. hasznos információkkal és különböző ajánlatokkal áll az érdeklődők rendelkezésére.

A 21 államból érkező külföldi résztvevők között több távoli ország is akad: kínai, török, hongkongi, dél-afrikai, indiai és indonéz cégek is bemutatják termékeiket.

A Magyar Világ rendezvénye negyedik alkalommal jelentkezik a BNV-n: az esemény a határon túli kis- és középvállalkozások számára kínál bemutatkozási lehetőséget az anyaországban. Ebben az évben 112 kiállító terméke, illetve műsora látható. A rendezvényhez kapcsolódóan Kárpát-medencei nap címmel médiatalálkozót tartanak, amelyre hozzávetőlegesen száz, a témában érintett hazai és külföldi újságírót várnak a szervezők. Szabó Vilmos, a Miniszterelnöki Hivatal politikai államtitkára, a rendezvény fővédnöke szerint ez a kiállítás a Kárpát-medencei magyarság megmaradását és megtartó képességét is szolgálja, másrészt az egész magyarság együvé tartozását is erősíti gazdasági és kulturális területen egyaránt. Az eseményt a Hungexpo Rt. szervezésében és az Új Kézfogás Közalapítvány 10-10 millió forintos támogatásával a 16-os és a 23-as pavilonok 1200 négyzetméteres területén rendezik meg. A legtöbb kiállító, 43 Romániából érkezik. Szlovákiából 35, Szlovéniából 18, Szerbia-Montenegróból 15, Ukrajnából hat, Horvátországból pedig két magyar nemzetiségű vállalkozás lesz jelen. Az előzetes felmérések alapján 67 kiállító új exportlehetőség reményében, 18 befektetőpartner keresése céljából, 14 pedig vegyesvállalat-alapítás szándékával érkezik a kiállításra.

Újdonságnak számít a BNV-n belül a budapesti divatnapok, ahol a hazai tervezők, gyártók, illetve forgalmazók kínálatán keresztül a legújabb irányzatokat ismerhetik meg az érdeklődők. A várható trendeket, a következő szezon szín- és textilmintáit az F pavilonban felállított „Trendfal”-on is megtekinthetik az érdeklődők. A témához kapcsolódó színvonalas folyóiratok, női életmódmagazinok szintén képviseltetik magukat a rendezvényen.
Az Intersound szórakoztató elektronikai és autóhifi-vásár profi és laikus érdeklődők megjelenésére egyaránt számít, és ismét megrendezik az INFO-market információtechnológiai és telekommunikációs vásárt is.

A vásáron szakmai konferenciák is várják az érdeklődőket: Nemzeti Energiatakarékossági Program címmel a Gazdálkodási és Tudományos Társaságok Szövetsége rendez szakmai találkozót. A budapesti divatnapok termékbemutatóját a Magyar Divat Intézet által szervezett programok teszik teljessé. Szeptember 7-én a jövő évi divattrendekről tartanak előadást, két nappal később pedig Pongorné Csákvári Mariannal, a gazdasági és közlekedési tárca iparfejlesztésért felelős helyettes államtitkárával folytathatnak szakmai diskurzust az érdeklődők.

A magyar kiállítók legjobbnak ítélt termékeit idén is BNV-nagy- díjjal ismerte el a zsűri. Ezúttal a Hollóházi Porcelángyár Rt. centenáriumi díszműcsaládja, a Két Kör Kft. kondenzációs kazánjai, a Prokoncept Kft. energiatakarékos házépítési rendszere és a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Rt. eosin tulipánvázája részesül a kitüntetésben.

A két hétvégét érintő nyitva tartástól a látogatók számának emelkedését várják a szervezők: arra számítanak, hogy a tavalyi, 130 ezres számot legalább sikerül megismételni. Ezt a várakozást alátámasztja az a tény is, hogy a tavaly megkérdezett látogatók több mint négyötöde jelezte: idén szintén tervezi, hogy tiszteletét teszi a vásáron.

A megkérdezett kiállítók céljai között az üzletkötés, és a meglévő üzleti kapcsolatok ápolása szerepel kiemelt helyen, az értékesítés viszonylag szerényebb helyet foglal el a kiállítói célok között: ezek a tények arra utalnak, hogy a cégek a helyi értékesítési lehetőségnél jóval fontosabbnak tartják a hoszszú távú marketingszempontokat.

A látogatók – érthető módon – korcsoportonkét eltérő célokkal érkeznek a BNV-re: a 18 év alatti korosztályt leginkább a szórakozási lehetőségek érdeklik, a 30 alatti fiatalokat a szórakoztató elektronikai cikkek kötik le leginkább, a harminc év felettieket pedig az otthonteremtés, házépítés tematikája vonzza a kiállításra.

A BNV szervezői szerint a kiállítás megfelelő válaszokat tud adni az egyre erősebb kihívásokra is. Kétségkívül igaz, hogy külföldön egyre elterjedtebbek a szakvásárok, és a több témát felölelő élménykiállítások háttérbe szorulnak: a BNV ennek ellenére nemzetközileg is elismert, jó mutatókat produkál, ami azt bizonyítja, hogy még mindig lehet nívós élményvásárokat rendezni úgy, hogy a szakmai színvonal se szenvedjen csorbát.

Az egyes országokból érkezett kiállítók száma
és az általuk elfoglalt terület nagysága


Ország Kiállítók száma Terület (m2)
Csehország 1 24
Dél-Afrika 1 12
Görögország 3 28
India 23 317
Indonézia 11 185
Kenya 1 12
Kína 1 12
Kína-Hongkong 1 12
Lengyelország 2 101
Magyarország 493 18 404
Németország 3 83
Olaszország 10 190
Románia 1 társkiállító
Szlovákia 1 30
Törökország 2 156
Összesen 554 19 566

A kiállítók árucsoport szerinti megoszlása

Árucsoport Kiállítók száma Terület (m2)
házépítés 216 8027
kertépítés 16 721
lakberendezés 231 8131
szórakozás 4 432
szabadidő 55 1122
lakossági szolgáltatás 17 356
külföldi kollektív kiállítók 15 777
összesen 554 19 566

Vasúti kedvezmény a látogatóknak
A szervezők tájékoztatása szerint a vidékről érkező látogatók 50 százalékos MÁV-kedvezményt vehetnek igénybe. A napi belépőjegy 750 forintba, a családi – két felnőtt, két gyermek részére igényelhető – jegy 1500, a kedvezményes 550, a délutáni pedig 350 forintba kerül. Tömegközlekedéssel, hétköznapokon az Örs vezér terétől, az expóbusszal közelíthető meg a vásár, hétvégeken viszont – a 2-es metró felújítása miatt – a Népstadion metrómegállótól kell busszal indulniuk a látogatóknak. A rendezvény megközelíthető a Blaha Lujza tértől a 37-es villamossal is.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.