Útépítések: döntően a választás évében

Hírösszefoglaló
2003. 09. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarországon 2006 decemberében a jelenlegi 654 kilométerrel szemben 1049 kilométer gyorsforgalmi út fog üzemelni – adta hírül az MTI Gaál Gyula, a közlekedési tárca politikai államtitkára által egy konferencián állítottakat. Hozzátette: a kormányváltás óta 86 kilométer új gyorsforgalmi utat adtak át, idén további nyolc, jövőre 57, 2005-ben 44, 2006-ban pedig 286 kilométerrel bővül a hálózat.
Aláhúzta: az idén átadják az M30-as autópálya Emőd és Miskolc közötti első, nyolc kilométeres szakaszát. Jövőre készül el az M3-as Polgár és Görbeháza közötti 12, az M30-as Miskolcig vezető újabb 16, valamint az M7-es Becsehely–Letenye közötti kilenc kilométeres szakasza, továbbá a Letenyét Tornyiszentmiklóssal összekötő húsz kilométeres autóút. Az M0-s autópályának az M5-öst és a 4-es számú főutat összekötő 13, az M7-es Balatonszárszó és Ordacsehi közötti 19, valamint a 4-es számú főút Vecsést és Üllőt kikerülő 12 kilométeres szakaszát 2005-ben adják át.
A tervek szerint 2006 decemberéig fejezik be az M0-snak a 2. főutat a 11. főúttal összekötő három, az M3-as Görbeháza és Nyíregyháza közötti 50, az M3-as Nyíregyházát keletről elkerülő 12 kilométeres, továbbá az M35-ös Görbeháza–Debrecen közötti 34, a Debrecent elkerülő 13, az M5-ös Kiskunfélegyháza–Szeged közötti 45, az M6-os Budapestet Dunaújvárossal összekötő 56, az M7-es Zamárdi-Balatonszárszó közötti 14 kilométeres, illetve az Ordacsehi–Balatonszentgyörgy közötti 25 kilométeres szakaszát. 2006-ban adják át az M8-as autópályának az M6-ost az 51-es számú főúttal összekötő kilenc, az M9-es autóútnak az 51-es számú főúttól az 54-es számú főútig húzódó 17, valamint a 10-es számú főút Budapest–Pilisvörösvár közötti nyolc kilométeres szakaszát.
***
Ráfizet az állam.
Az állam ráfizet az autózásra, mivel a személygépkocsik vásárlása és használata következtében legalább hatszor nagyobbak a kiadásai, mint a bevételei – áll a Levegő Munkacsoport MTI-hez elküldött tanulmányában. Rámutatnak: a veszteségek abból adódnak, hogy az autókkal összefüggő magáncélú kiadásokat széles körben számolják el cégesként, s veszteségek keletkeznek a környezeti és egészségügyi károk következtében. (MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.