Információink szerint az igazgatóság több tagja újabb szakmai anyagot továbbítana a kormányhoz, amennyiben a társaság nem jut az átalakításhoz szükséges állami pénzekhez, hiszen ebben az esetben a további leépülés elkerülhetetlen.
A vezetők félelme nem alaptalan, ugyanis a MÁV és az állam szerződése kiszolgáltatott helyzetbe hozza a társaságot. Az állam nem fizeti ki a megrendelt szolgáltatások teljes ellenértékét, a tulajdonos a beruházásokban sem vállal meghatározó szerepet, a hitelfelvételek és a rendezetlen viszonyok miatt a MÁV adóssága és vesztesége jelentős. Ráadásul jövőre vasúti projektekre 10,6 milliárdot, míg útfejlesztésre 300 milliárdot költene a kormány. Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter ezt azzal magyarázza, hogy a vasúthálózat sűrűsége meghaladja az európai átlagot. Ugyanakkor tizenegyezer fős leépítést terveznek a MÁV-nál 2006-ig.

Ruszin-Szendi "Slava Ukraina" köszöntése csak a jéghegy csúcsa, már a Nemzetbiztonsági Bizottságnál az ügy