Aggódó MÁV-vezérkar

Jelentős feszültséget okoz a MÁV Rt. igazgatóságában, hogy a vasúttársaság jövőre nem kapja meg a kormánytól a reformhoz és a fejlesztésekhez szükséges forrásokat. A vasút vezetői közül többen nehezményezik, hogy a kormány még nem foglalkozott érdemben a több hónapja elkészített átalakítási koncepcióval.

Putsay Gábor
2003. 10. 10. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Információink szerint az igazgatóság több tagja újabb szakmai anyagot továbbítana a kormányhoz, amennyiben a társaság nem jut az átalakításhoz szükséges állami pénzekhez, hiszen ebben az esetben a további leépülés elkerülhetetlen.
A vezetők félelme nem alaptalan, ugyanis a MÁV és az állam szerződése kiszolgáltatott helyzetbe hozza a társaságot. Az állam nem fizeti ki a megrendelt szolgáltatások teljes ellenértékét, a tulajdonos a beruházásokban sem vállal meghatározó szerepet, a hitelfelvételek és a rendezetlen viszonyok miatt a MÁV adóssága és vesztesége jelentős. Ráadásul jövőre vasúti projektekre 10,6 milliárdot, míg útfejlesztésre 300 milliárdot költene a kormány. Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter ezt azzal magyarázza, hogy a vasúthálózat sűrűsége meghaladja az európai átlagot. Ugyanakkor tizenegyezer fős leépítést terveznek a MÁV-nál 2006-ig.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.