Csillag az előző kormányt okolja

Az autópálya-építés több kormányzati cikluson átívelő nagy feladat – jelentette ki tegnap Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter az M3-as autópálya építésénél Polgárnál, ahová meghívták az előző kormányok közlekedési minisztereit. Az elődökre való hivatkozás szakértők szerint azt vetíti előre, hogy ebben a ciklusban a tervezett autópálya-építéseket nem tudják elvégezni.

Putsay Gábor
2003. 10. 03. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden kormány csak annyi autópályát tud építeni, aminek az előkészítését a korábbi időszakokban megoldották, a beruházásokhoz együttműködési készségre van szükség – mondta tegnap Polgárnál Csillag István. A gazdasági és közlekedési tárca vezetője a tegnapi eseményre meghívta az előző kormányok minisztereit, akik részt vettek a rendszerváltás után a hazai gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésében. Az eseményen Lotz Károly és Siklós Csaba vett részt. A miniszter megfogalmazása szerint az útnak nincs pártkönyve, a kormányok között nagyon fontos az összefogás, mert az előkészítési, engedélyezési eljárások tovább tartanak mint maga az útépítés.
Az előző kormányokra való hivatkozás azt vetíti előre, hogy a Medgyessy-kabinet által beharangozott autópályákat ebben a ciklusban nem lehet megépíteni. Másrészt a miniszterelnök által korábban ígért 800 kilométer autópálya csak úgy lesz elérhető, amennyiben az eddig épített szakaszokat is hozzászámolják. A gazdasági és közlekedési tárca vezetői a közelmúltban többször nyilatkoztak arról, hogy az Orbán-kormány idején nem készítették megfelelően elő a projekteket.
Mint ismeretes: a 2004. évi költségvetési törvénytervezetben 217 milliárd forint szerepel gyorsforgalmi útfejlesztés címén, a Medgyessy-kormány által elfogadott Európa Tervben 2006-ig 420 kilométer hosszú új és 425 kilométer építés alatt lévő sztráda szerepel. Annak ellenére, hogy jövőre ilyen jelentős összegeket különítenek el fejlesztésre, várhatóan nem készül el ilyen hosszúságú új sztráda. A kormány ugyanis későn kezdett hozzá a beruházásokhoz, holott – az eddigi állításokkal ellentétben – az Orbán-kabinet idején a jelenleg is folyamatban lévő projekteket előkészítették, ugyanígy azokat az autópálya-szakaszokat is, amelyek építésére a közeljövőben kerül sor. Ráadásul a 217 milliárd forint jelentős részét nem lehet mind a 2004-es beruházásokra, illetve az előkészületi munkákra költeni, ugyanis a Nemzeti Autópálya Rt.-nek még ki kell fizetnie azokat a munkákat, amiket idén hitelből vagy saját költségükre végeztek el a megbízott cégek, vállalkozások.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.