Egyelőre nincs megállapodás az M5-ös autópálya díjcsökkentéséről, illetve továbbépítéséről a kormány és a sztrádát üzemeltető tulajdonosok között. Leghamarabb a 2004. évi autópályadíjakat szabályozó rendeletet adja ki a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), ez azonban nem oldja meg a dél-alföldi régióban élők helyzetét, akik jelenleg Európa legdrágább autópályáját használják. Kovács Ferenctől, a GKM közlekedési helyettes államtitkárától megtudtuk: a tárca novemberben bocsátja ki a 2004. évi autópálya-használatra vonatkozó díjrendeletét, és jó esély van arra, hogy a négynapos sztrádamatricát nemcsak idényszerűen, hanem egész évben használhatják az autósok. Az új díjrendelet december 1-jétől lépne hatályba, amelyre azért lenne szükség, mert az éves bérletek tizennégy hónapig, azaz 2005. január végéig lennének érvényben. Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter – mint ismert – a közelmúltban úgy nyilatkozott, hogy 2004-ben az inflációnak megfelelő díjemelést tartana elfogadhatónak, emellett a téli szünet idején, december 15-től ismét forgalomba bocsátanák a négynapos matricát.
A sztrádahálózat fenntartásáért és üzemeltetéséért felelős Állami Autópálya Kezelő Rt. (ÁAK) javaslata szerint – amelyet tárcaközi egyeztetésre bocsátottak – kétféle négynapos matricát árusítanának, amennyiben a GKM hozzájárul ahhoz, hogy egész évre kiterjeszthetik a kedvezményes úthasználat időtartamát. A drágább változatot májustól szeptemberig értékesítené az ÁAK Rt., az idényen kívül viszont ezer forint körüli áron lehetne megvásárolni – hasonlóan 2003 nyarához – a négynapos matricát. Béni Gyöngyi, az ÁAK Rt. szóvivője lapunkat arról tájékoztatta, hogy az eltérő tarifarendszer kialakítására gazdasági okból lenne szükség, hiszen ilyen formán – az előzetes számítások szerint – a díjbevételek sem csökkennének. Idén szeptember végéig 4,753 millió matricát értékesített az ÁAK Rt., ami ötven százalékkal haladja meg a bázisév hasonló időszakát.

Magyar Péter nem vette észre, hogy saját magát ássa el