Huszonhárom kerület és Budapest irányítása alatt jönne létre az a társulás, amely a főváros területén egységesen szabályozná a parkolást – tudta meg lapunk. Az új szemléletű koncepció megvalósítása – amely több nyugat-eurpai városban alkalmazott rendszerhez hasonló – még kezdeti fázisban tart. A kerületekkel való egyeztetésre csak a fővárosi közgyűlés pártjaival történt előzetes tárgyalások, illetve a konszenzus után kerülne sor. A Főmterv által készített tanulmány szerint a parkolásból befolyt bevételeket a parkolási rendszer fejlesztésébe kellene visszafordítani. Információink szerint a tervezet nem zárja ki a lakóhely előtti parkolás térítésessé tételét, mint közüzemi szolgáltatást, ám nem teszi kötelezővé. A jelenleginél jóval több parkolási övezetet hoznának létre. A koncepció a külső kerületekben nagy hangsúlyt fektet a bejövő forgalom csillapítása érdekében a P+R parkolók építésére.
Szánthó Miklós levelet írt David Pressman távozó nagykövet-aktivistának