A Mladá Boleslav-i vállalat senkit sem bocsát el, de a távozók helyébe nem vesz fel újakat. A leépítés egyik oka a cseh lap szerint a gépkocsieladások stagnálása, a másik pedig a várható csehországi konkurencia. Alig egy év múlva ugyanis Kolínban megkezdi működését a Peugeot és a Toyota közös összeszerelő üzeme, amely mindössze 3000 alkalmazottal évi 300 ezer gépkocsi kibocsátását tervezi. A Skoda ezzel szemben a jelenlegi 23 ezres létszámmal tavaly csak 440 ezer autót állított elő, igaz, termékskálája jóval szélesebb.
Vratislav Kulhánek, a Skoda vezérigazgatója szerint nem kell tartaniuk a leendő kolíni üzemtől, mivel ott a Skoda modelljeinél kisebb gépkocsikat fognak gyártani. Annál veszélyesebb lenne a Skoda számára a Hyundai esetleges letelepedése az észak-csehországi Zatecben, mivel a dél-koreai cég a Getz-modell utódját fogja gyártani térségünkben, amely a Skoda Fabia riválisa.
Jön a Mazda is?
A Hyundai és a Rover mellett a japán Mazda is kelet-közép-európai letelepedést fontolgat – értesült a TASR szlovák hírügynökség. A potenciális beruházásról tárgyaló szlovák illetékesektől származó információ szerint a Mazda motor-összeszerelő üzemet létesítene a visegrádi országok egyikében. Pavol Rusko szlovák gazdasági miniszter nem cáfolta a hírt. A világszerte 20 ezer főt foglalkoztató japán autógyár üzemeiben tavaly 950 ezer gépkocsit állítottak elő.