Félpályás útlezárással tiltakoztak Győr, Kisbér és Ászár lakói a 14-es és a 81-es főút elviselhetetlen kamionforgalma ellen tegnap délután. Az akciót támogatta Pér és Mezőörs is. Kisbéren negyvenen, Győrött pedig kétszázan vettek részt az útlezáráson. Utóbbi helyszínen délután kettőtől öt óráig két kilométer hoszszúságban zárták le rendőri irányítással a Galántai utat. Bácskai Tamás, a tiltakozó akció egyik szervezője kifejtette: 1989-ben a rajkai határátkelő helyett Vámosszabadit jelölték ki a nemzetközi kamionforgalom számára, amely azóta a 81-es és a 14-es főúton bonyolódik. Naponta három-négyezer kamion dübörög át az említett településeken, emiatt elviselhetetlen a zaj és a bűz, éjszaka sem lehet nyugodtan pihenni. Még az úttól távolabb eső házak falai is megrepedeztek – tette hozzá.
Az idén májusban már szerveztek hasonló akciót, eredmény nélkül. Bár az önkormányzat Kisbéren és Győrött is kirakott a hét és fél tonnás járművekre vonatkozó harminc kilométeres sebességkorlátozó táblákat, a korlátozást nem tartják be. A szervezők el szeretnék érni, hogy a kamionokat tereljék az M1-es autópályára, vagy építsenek elkerülő útvonalat.
Az idén elfogadott országos területrendezési tervben szerepel a 81-es és a 14-es főút korrekciója, de konkrét időpontok nélkül. Ráadásul utóbbi megvalósításához egy új Duna-hidat is építeni kellene.
Balogh József, Győr polgármestere úgy nyilatkozott: egyetért a szervezők céljaival, ugyanakkor az útszakaszt nemzetközi egyezményekkel jelölték ki kamionforgalomra, és ennek megváltoztatására sem neki, sem a közlekedési miniszternek nincs lehetősége. Véleménye szerint újra Rajka felé kellene terelni a kamionokat.
A kisbéri lezárást szervező Morvai Attila újabb megmozdulásokat fontolgat, amennyiben a politikusok nem tesznek semmit a gyermekeik életét is veszélyeztető száguldó kamionok ellen.
Lecsúszott a kifutóról egy repülőgép Ferihegyen