Lassan hagyományt teremt a szervező Mira Mare Travel& Yachting az októberi Dubrovnik Challenge túravitorlás-versenynyel. Idén két kategóriában mérkőztek egymással és az olykor viharos időjárással a Magyarországról érkezett hajósok. Mindannyian Jeanneau típusú vitorlásokkal indultak útnak a horvátországi Split kikötőjéből. Ennek a hajónak kisebb és nagyobb változatában is négy háló, nappali, két fürdőhelyiség és konyha teszi kényelmesebbé a hat-kilenc tagú legénység tengeri hajózását.
Öt szakaszból állt a dalmáciai szigetvilágban kijelölt versenypálya. Első nap Splitből Hvarig kellett elvitorlázni. Itt még ragyogó napsütés és kellemes, bár gyönge hátszél kényeztette az indulókat. Másnap viszont már erősen és szemből fújt, így a Hvar és Lastovo közti távot cirkálva tették meg a hajók. Ezen a szakaszon két egység ütközött, egyikük kormányhiba miatt fel is adta az aznapi versengést. Őket egy közeli kikötőbe vontatták. A többiek késő este érték el Lastovót, miközben a szél viharossá erősödött.
A következő reggelen ismét verőfényben indultak útnak a versenyzők Dubrovnik felé, de mire elérték a legdélibb dalmát város kikötőjét, eleredt az eső. Dubrovnikban egy nap pihenőt kaptak az elcsigázott vitorlázók, mert ezután a verseny legnehezebb szakasza következett. Az eddig három részletben megtett száz mérföldes távot visszafelé egyvégtében kellett teljesíteniük Splitig. Délelőtt még gyönge szellőben vágtak neki a hajósok a hosszú útnak, majd egyre erősödő hátszélben folytatták egészen sötétedésig. Ekkor már csaknem harminc-, sőt olykor negyvenöt csomós (50–80 km/h) szélviharban vergődtek a hajók. Ezért a rendezőség éjfél körül félbeszakította a versenyt, és a résztvevőket a legközelebbi kikötőbe terelte. A bölcs döntésnek köszönhetően néhány vitorlaszakadáson kívül nem érte nagyobb kár a mezőnyt.
Az utolsó nap húsz mérföldes pályaversenyt rendeztek a Split előtti vizeken, amit az igen gyönge szélben az ötórás limitidő lejártáig sem tudtak befejezni a versenyzők. Az idei Dubrovnik Challenge újdonsága volt a vitorlásversenyen most először alkalmazott GPS–Omnitrack menetírórendszer, amelynek segítségével a zsűri egyszerre tudta nyomon követni a hajók minden mozdulatát.
Kirimi Zoltán és csapata nyerte a Jeanneau 45-ös kategóriát, a Jeanneau 43-as osztályban Major Róbert és legénysége végzett az első helyen.

Vége a nyárias időnek: Mutatjuk hol számíthatnak zivatarra és jégesőre