Viharos verseny az Adrián

Igen szeszélyes, olykor veszélyes időjárási körülmények között tartották meg az elmúlt héten a III. Dubrovnik Challenge elnevezésű navigációs túravitorlás-versenyt az Adrián. Tizenöt hajóval vágtak neki a magyar hajósok a kétszázötven tengeri mérföldnek, hogy a horvátországi Split kikötőjéből eljussanak Dubrovnikba, majd vissza a kiindulási pontig.

2003. 10. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lassan hagyományt teremt a szervező Mira Mare Travel& Yachting az októberi Dubrovnik Challenge túravitorlás-versenynyel. Idén két kategóriában mérkőztek egymással és az olykor viharos időjárással a Magyarországról érkezett hajósok. Mindannyian Jeanneau típusú vitorlásokkal indultak útnak a horvátországi Split kikötőjéből. Ennek a hajónak kisebb és nagyobb változatában is négy háló, nappali, két fürdőhelyiség és konyha teszi kényelmesebbé a hat-kilenc tagú legénység tengeri hajózását.
Öt szakaszból állt a dalmáciai szigetvilágban kijelölt versenypálya. Első nap Splitből Hvarig kellett elvitorlázni. Itt még ragyogó napsütés és kellemes, bár gyönge hátszél kényeztette az indulókat. Másnap viszont már erősen és szemből fújt, így a Hvar és Lastovo közti távot cirkálva tették meg a hajók. Ezen a szakaszon két egység ütközött, egyikük kormányhiba miatt fel is adta az aznapi versengést. Őket egy közeli kikötőbe vontatták. A többiek késő este érték el Lastovót, miközben a szél viharossá erősödött.
A következő reggelen ismét verőfényben indultak útnak a versenyzők Dubrovnik felé, de mire elérték a legdélibb dalmát város kikötőjét, eleredt az eső. Dubrovnikban egy nap pihenőt kaptak az elcsigázott vitorlázók, mert ezután a verseny legnehezebb szakasza következett. Az eddig három részletben megtett száz mérföldes távot visszafelé egyvégtében kellett teljesíteniük Splitig. Délelőtt még gyönge szellőben vágtak neki a hajósok a hosszú útnak, majd egyre erősödő hátszélben folytatták egészen sötétedésig. Ekkor már csaknem harminc-, sőt olykor negyvenöt csomós (50–80 km/h) szélviharban vergődtek a hajók. Ezért a rendezőség éjfél körül félbeszakította a versenyt, és a résztvevőket a legközelebbi kikötőbe terelte. A bölcs döntésnek köszönhetően néhány vitorlaszakadáson kívül nem érte nagyobb kár a mezőnyt.
Az utolsó nap húsz mérföldes pályaversenyt rendeztek a Split előtti vizeken, amit az igen gyönge szélben az ötórás limitidő lejártáig sem tudtak befejezni a versenyzők. Az idei Dubrovnik Challenge újdonsága volt a vitorlásversenyen most először alkalmazott GPS–Omnitrack menetírórendszer, amelynek segítségével a zsűri egyszerre tudta nyomon követni a hajók minden mozdulatát.
Kirimi Zoltán és csapata nyerte a Jeanneau 45-ös kategóriát, a Jeanneau 43-as osztályban Major Róbert és legénysége végzett az első helyen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.