A hipermarketeknek lesz igazi karácsonyuk

Nagy Ottó
2003. 12. 01. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elsősorban a hipermarketek hasítanak ki jelentős szeleteket a karácsonyi szezonális termékek forgalmazásából – derül ki az ACNielsen 2002. november és 2003. január között végzett kiskereskedelmi kutatásából. Az ünnepekhez kötődő termékek – üreges csokifigurák, Mikulás- és egyéb ajándékcsomagok – több mint felét az ezer négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekben vásárolták. A Mikulás-csomagok beszerzésében még nagyobb szerepet játszottak a legnagyobb alapterületű áruházak: közel négyötödük talált itt gazdára, de az ajándékcsomagok hetven százalékát is az ezer négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletek forgalmazták. Az előző szezonban a hipermarketek tovább növelték jelentőségüket a szezonális termékek eladásában, a Mikulás-csomagoknál például több mint 12 százalékkal nagyobb részesedést szereztek az előző időszakhoz képest.
A szezonális termékek piaca mennyiségben 16, értékben pedig 23 százalékkal bővült tavaly az azt megelőző évhez képest. A tejcsokoládés figurák pedig fejlődtek a nugát típusúak ellenében. 2002 novemberében e piacon csaknem kilencszázalékos részesedést szereztek a hálózatok saját márkái. A hazai piac nyitott az innovációra, folyamatosan jelennek meg az ét- és fehér csokoládés, cukorkával töltött, különleges ízesítésű verziók – nyilatkozta Ramon Weidinger, a Kraft Foods Hungária vezérigazgatója, aki elmondta azt is: egyre jellemzőbb, hogy a szezonális termékek márkázottakká lesznek. A karácsonyi szezon októberben indul, és 26-án ér véget, a Mikulás-ajándékok vásárlása egy héttel december 6-a előtt a legjellemzőbb – mondta a vezérigazgató.
A Stollwerck adatai szerint a figurális piac több mint felét a Mikulás-figurák adják, de évről évre növekszik az ajándékcsomagok jelentősége – ezt megerősítette Ramon Weidinger is –, amelyek értékben már húszszázalékos piacrészt könyvelhetnek el. A csokoládétermékek fontossága szintén növekvő tendenciát mutat. A vásárlók egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a hozzáadott értékkel összecsomagolt ajándékcsomagok iránt. Itt két jól elkülönülő kategóriát tudunk megkülönböztetni, a tradicionális Mikulás-csomagot és a márkázott ajándékcsomagokat. A Stollwerck tapasztalatai szerint míg a tradicionális Mikulás-csomagokra az alacsonyabb minőség, ár, márkázatlanság jellemző, addig az ajándékcsomagok csaknem 95 százaléka márkázottan kerül forgalomba, magas minőségű csokoládés termékekkel és ajándéktárgyakkal összecsomagolva.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.