Mától ismét kapható a négynapos autópálya-matrica – jelentette be Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter, amikor szombaton átadta az M3-ast Miskolccal összekötő M30-as autópálya 8,5 kilométer hosszúságú új szakaszát. A szakasz az emődi csomóponttól a muhi csomópontig tart.
A most forgalomba helyezett autópálya-szakasz része az Emőd és Miskolc között 46 milliárd forintból megvalósuló beruházásnak. Az M30-as további, Muhitól Miskolcig tartó, 16 kilométeres szakaszát a tervek szerint 2004 novemberében helyezik üzembe.
Csillag István az átadáson elmondta, hogy a gyorsforgalmi úthálózat közelmúltban elfogadott fejlesztési programja részeként 2006-ig összesen 420 kilométer új gyorsforgalmi utat helyeznek forgalomba, további 425 kilométer hosszan pedig megkezdődik a kivitelezés. A most átadott 8,5 kilométer hosszúságú autópálya része a Budapest– Kassa útnak, illetve a Lengyelország felé irányuló kereskedelmi útvonalnak.
Az eredeti tervek szerint az utat teljes hosszában kellett volna átadni az idén novemberben, ám kisajátítási problémák miatt késtek a kivitelezők, ezért készült el most csak ez a 8,5 kilométeres szakasz. A kivitelezést a Vegyépszer Rt. és a Betonút Rt. alkotta konzorcium végezte. Farkas Lászlótól, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettesétől az MTI megtudta: a terepviszonyok miatt – több közúti, vasúti, illetve a folyón átívelő hidat kellett, illetve kell megépíteni – az M30-as az egyik legköltségesebben megépülő autópálya Magyarországon: egy kilométer csaknem kétszer annyiba, kétmilliárd forintba kerül, mint az M3-as tavaly átadott, Füzesabony–Polgár közötti szakaszán.
A rovarirtó spray is kevés volt, a világbajnokra csak ráijesztettek a darts-vb-n















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!