Jövőre Budapesten a BKV járművein történő utazásért 16–25 százalékkal, a csatornáért köbméterenként körülbelül 30 százalékkal, a vízért 6,5 százalékkal, a szemétszállításért pedig 7-8 százalékkal kell többet fizetni – értesült lapunk.
Egyedül a vízművek által javasolt áremelés közelít a 2004-re tervezett infláció mértékéhez. A városvezető MSZP–SZDSZ koalíción belül még nagy viták zajlanak a közműdíjak növekedéséről. Úgy tudjuk: míg az SZDSZ szerint a BKV hitelképességének megőrzése érdekében drasztikus, mintegy 25 százalékos viteldíjemelést kell végrehajtani, addig a szocialisták a kétlépcsős, ennél összességében is kisebb tarifanövekedést tartanak elfogadhatónak. Ráadásul az MSZP ahhoz is ragaszkodik, hogy az állami tömegközlekedési normatíva mellett a főváros ne csak a fejlesztésekben segítse a BKV-t, hanem többmilliárdos működési támogatásban is részesítse a társaságot.
A csatornadíj drasztikus mértékben nőhet az ökoadó miatt. A jövőre bevezetendő új adó azonban a kormány eredeti elképzeléséhez képest a kisfogyasztók esetében kissé csökkenhet. A városvezetés ugyanis Vajda Pál főpolgármester-helyettes javaslatára 400 millió forintot különít el egy olyan monitoringrendszer kiépítésére, amellyel az ipari fogyasztók környezetterhelését mérnék. Ezáltal csökkenhet a kisfogyasztókra hárított ökoadó, bár mértéke így is megközelíti majd a 30 százalékot – vélik a szakértők.
Gulyás Gergely: A háborús veszély nagyobb, mint valaha