Felbontott reklámszerződések

A Magyar Televízió Rt. tegnap – közös megegyezéssel – felbontotta a közszolgálati televízió reklámidejének értékesítésére ez év áprilisában kötött szerződéseket – tudatta az intézmény sajtóreferense.

Pindroch Tamás
2003. 11. 04. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Semminemű igényt nem támasztanak egymással szemben a szerződő felek, egymástól semminemű követelésük nincs, teljesítés a felek részéről nem történt – közölte Csorba Mária sajtóreferens a felbontott szerződésekről.
Megírtuk: Ragáts ügyvezető alelnökként – az elnökség tudta nélkül – négy évre, évi kilencszázmillió forintért eladta a Starland Média Kft.-nek, az IMG Intermédia Group Kft.-nek és a Classic Média Online Bt.-nek a köztévé reklámidejét. Akkor még a grémium beleegyezése kellett ahhoz, hogy háromszázmillió forint feletti szerződéseket kössön az MTV első embere.
Az MDF-es delegáltak véleménye az, hogy a szerződések szerint nem történtek meg a teljesítések. Szerintük a megállapodások roszszak, ám – jelenlegi információik szerint – nem törvénytelenek. Mint mondták, egyenként 125 millió forintba kerültek, tehát nem érik el a háromszázmilliós összeghatárt. Leszögezték: akkor vitatható lenne az ügy, ha a szerződés opciói – amelylyel az akkori kuratóriumi cenzust elérte volna a megállapodások öszszege – úgy léptek volna életbe, hogy arról nem kérik ki az elnökség véleményét.
Az MSZP-hez közel álló, ugyancsak neve elhallgatását kérő médiaszakember elmondta: pártja kurátorai hezitálnak; nem döntöttek arról, hogy Ragáts menesztését, avagy maradását támogatják. A kurátorok ma is egyeztetnek az ügyben – mondta. Szerinte a kisebbik kormánypárt egyik delegáltjának üzleti érdekeit sértik a Ragáts által megkötött megállapodások.
Az MDF és az MSZP körei is furcsállják, hogy a liberálisokkal jó kapcsolatokat ápoló Magyar Hírlap folyamatosan az ugyancsak liberális színezetű RTL Klubot vádolja az MTV reklámidejének megszerzésével. A két párt képviselője nem érti, hogy az SZDSZ-hez közel álló lap miért támadja olyan hevesen azt a Ragátsot, akinek kinevezését az SZDSZ támogatta, illetve eddigi munkáját sem kritizálta. A kuratóriumi elnökségben az SZDSZ-es delegált, Kozák Márton vetette fel a reklámszerződéseket, akinek felesége Popovics Gizella, a Magyar Hírlap főszerkesztő-helyettese.
– Ha júniusban tisztában vagyunk azzal, hogy Ragáts Imre ügyvezető alelnökként ilyen szerződést köt a reklámidő-értékesítésre, nem támogatjuk elnökké választását – mondta el lapunknak Kozák. Aláhúzta: aki látja ezeket a szerződéseket, nem bíz Ragátsra egy ilyen vállalatot. Szerinte mindez közbeszerzés kiírása nélkül történt. Kitért arra, hogy az MTV az utóbbi napokig nem keresett meg médiaügynökségeket, nem is írt alá velük ez évre keretszerződéseket. Hozzátette: az RTL kereskedelmi vezetői úgy tárgyaltak e cégekkel, hogy ők rendelkeznek az MTV reklámidejének értékesítésével.
A kuratóriumi elnökség a vizsgálat lefolytatására az MTV Rt. felügyelőbizottságát kérte fel azzal a kikötéssel, hogy csütörtökön dönteni tudjanak az ügyben. Az elnökség kétharmadának szavazata szükséges ahhoz, hogy javaslatot tegyenek a nagykuratóriumnak Ragáts leváltására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.