Keresik a JAK lezuhanásának felelőseit

2003. 11. 20. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A katonai ügyészség vette át a nyomozást a rendőrségtől a múlt csütörtökön, Tiszagyendánál lezuhant JAK 52-es honvédségi gyakorlógép ügyében. A vádhatóság szakértőket vont be a légi közlekedés gondatlan veszélyeztetésének gyanúja miatt indult eljárásba.
Bocskai István, a Honvédelmi Minisztérium (HM) kommunikációs főigazgató-helyettese hétfőn azt közölte: valószínű, hogy a motor váratlan leállása okozta a tragédiát, mert a légiirányítók nem kaptak vészhelyzetre utaló rádiójelentést. Úgy tudjuk, az ügyészség azt is vizsgálja, hogy milyen emberi mulasztás játszhatott közre a katasztrófában. Erre utal ugyanis, hogy a lezuhant gép nemrég nagyjavításon vett részt a Dunai Repülőgépgyárban, ezért legfeljebb akkor valószínűsíthető a motorhiba, ha nem volt elég alapos a szerelés vagy a repülés műszaki előkészítése. Katonai forrásunk szerint a baleset egyik oka lehetett az is, hogy a magyar pilóták egy része csak úgynevezett „alibi repüléseken” vesz részt, mert ha nem pilótaként alkalmazzák a későbbiekben, több tízezer forintnyi pótléktól eshet el. Ráadásul a HM a pilótastátusok felének megszüntetését tervezi, mert azoknak kívánnak több repülési lehetőséget adni, akikre hajózóként lesz szükség a későbbiekben is. Információink szerint az áldozatok közül csak Szász Gábor kiképző őrnagyot alkalmazták pilótaként, Lanecker József ezredes viszont keveset repült, hiszen fegyvernemi osztályvezető-helyettes volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.