A katonai ügyészség vette át a nyomozást a rendőrségtől a múlt csütörtökön, Tiszagyendánál lezuhant JAK 52-es honvédségi gyakorlógép ügyében. A vádhatóság szakértőket vont be a légi közlekedés gondatlan veszélyeztetésének gyanúja miatt indult eljárásba.
Bocskai István, a Honvédelmi Minisztérium (HM) kommunikációs főigazgató-helyettese hétfőn azt közölte: valószínű, hogy a motor váratlan leállása okozta a tragédiát, mert a légiirányítók nem kaptak vészhelyzetre utaló rádiójelentést. Úgy tudjuk, az ügyészség azt is vizsgálja, hogy milyen emberi mulasztás játszhatott közre a katasztrófában. Erre utal ugyanis, hogy a lezuhant gép nemrég nagyjavításon vett részt a Dunai Repülőgépgyárban, ezért legfeljebb akkor valószínűsíthető a motorhiba, ha nem volt elég alapos a szerelés vagy a repülés műszaki előkészítése. Katonai forrásunk szerint a baleset egyik oka lehetett az is, hogy a magyar pilóták egy része csak úgynevezett „alibi repüléseken” vesz részt, mert ha nem pilótaként alkalmazzák a későbbiekben, több tízezer forintnyi pótléktól eshet el. Ráadásul a HM a pilótastátusok felének megszüntetését tervezi, mert azoknak kívánnak több repülési lehetőséget adni, akikre hajózóként lesz szükség a későbbiekben is. Információink szerint az áldozatok közül csak Szász Gábor kiképző őrnagyot alkalmazták pilótaként, Lanecker József ezredes viszont keveset repült, hiszen fegyvernemi osztályvezető-helyettes volt.
Akciófilmbe illő jelenetek játszódtak le Budapesten