November 5-i számukban jelent meg Az autós cégek markában a lízingpiac és a Lízingpiac: jutalékra hajtó autókereskedők című írás. Úgy tűnik, hogy egyes lízingcégek összehangolt akciót indítottak a rendkívül kedvezően fejlődő lízingpiacból származó nyereség újbóli felosztásáért. Az eddigiek szerint a ténylegesen fiókként működő autókereskedők a lízingcégek termékeinek (hiteleinek) értékesítéséért a kihelyezett összegek után az ezzel kapcsolatos jelentős költségeik fedezésére partnereiktől juttatásban részesülnek. Úgy látszik, némelyik lízingcég elfeledkezik arról, hogy egy ilyen fiókhálózat létrehozása és működtetése lényegesen meghaladná ezt az összeget, a tevékenységet esetleg még veszteségessé is tenné. Elképzelhető, hogyan tenné lehetetlenné bármelyik lízingcég működését az, ha az ügyfelek csak kis hányada az autókereskedőknél lebonyolítandó adminisztrációs igényekkel és a használt autók esetében az ehhez kapcsolódó vizsgálatokkal is közvetlenül a lízingcégeket keresné meg. Ezért célszerű lenne a továbbiakban is fenntartani azt a kiegyensúlyozott és meglehetősen jól működő rendszert, amely a lízingcégek és az autókereskedők többsége között kialakult.
Dr. Nemessuri Péter
Budapest

Fiktívszámla-gyárat számolt fel a NAV