A legfontosabb a hatékonyság

Munkatársainktól
2003. 12. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elemi érdeke a marketingkommunikációs szakma minden szereplőjének – megbízóknak, ügynökségeknek, médiacégeknek és a produkciós vállalkozásoknak – a reklám maximális hatékonysága. A megrendelő szempontjából a legfontosabb, hogy az általa megrendelt reklám jól működjön, s megtérül-e a befektetett pénz. Idehaza először tavaly rendezte meg a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (Maksz) a reklámok hatékonyságát mérő EFFIE-t. Ez a nemzetközi reklámvilágban már régóta bevezetett elismerés az egyetlen olyan szakmai díj, amely a reklámok valódi célját, az elért piaci eredményt díjazza. Az eredményesség vizsgálata a piac által elfogadott adatok, illetve bizonyítható eredmények alapján történik. A díjat 1968-ban alapította az Amerikai Marketing Szövetség, míg Európában 1981 óta osztják ki ezen elismerést. Azok a kampányok, amelyek legalább három vagy annál több európai országban is hatékonynak bizonyulnak, külön EURO-EFFIE elismerésben részesülnek. Az októberben megrendezett hazai versenyben díjazták a nem tartós fogyasztási – étel, ital, egyéb – cikkek, a tartós fogyasztási cikkek és a szolgáltatások kategóriájának reklámjait. A Platina díjat pályázóként a Grey Worldwide Hungary kapta a Vodafone GPRS alapú internet bevezető kampányáért. Valamennyi kategóriában a legtöbb elismerést – hatot – szintén a Grey kapta, amit a McCann-Erickson Budapest négy és a DDB Budapest Optimum Media Direction Hungary követett három díjjal. Két elismerést söpört be a GlaxoSmithKline és a Publicis Magyarország, míg egy díjat vitt haza a D’Arcy Avenue és a Matáv Rt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.