Elemi érdeke a marketingkommunikációs szakma minden szereplőjének – megbízóknak, ügynökségeknek, médiacégeknek és a produkciós vállalkozásoknak – a reklám maximális hatékonysága. A megrendelő szempontjából a legfontosabb, hogy az általa megrendelt reklám jól működjön, s megtérül-e a befektetett pénz. Idehaza először tavaly rendezte meg a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (Maksz) a reklámok hatékonyságát mérő EFFIE-t. Ez a nemzetközi reklámvilágban már régóta bevezetett elismerés az egyetlen olyan szakmai díj, amely a reklámok valódi célját, az elért piaci eredményt díjazza. Az eredményesség vizsgálata a piac által elfogadott adatok, illetve bizonyítható eredmények alapján történik. A díjat 1968-ban alapította az Amerikai Marketing Szövetség, míg Európában 1981 óta osztják ki ezen elismerést. Azok a kampányok, amelyek legalább három vagy annál több európai országban is hatékonynak bizonyulnak, külön EURO-EFFIE elismerésben részesülnek. Az októberben megrendezett hazai versenyben díjazták a nem tartós fogyasztási – étel, ital, egyéb – cikkek, a tartós fogyasztási cikkek és a szolgáltatások kategóriájának reklámjait. A Platina díjat pályázóként a Grey Worldwide Hungary kapta a Vodafone GPRS alapú internet bevezető kampányáért. Valamennyi kategóriában a legtöbb elismerést – hatot – szintén a Grey kapta, amit a McCann-Erickson Budapest négy és a DDB Budapest Optimum Media Direction Hungary követett három díjjal. Két elismerést söpört be a GlaxoSmithKline és a Publicis Magyarország, míg egy díjat vitt haza a D’Arcy Avenue és a Matáv Rt.

A Neoton-família legendás dalát élesztette újjá Lotfi Begi, Tolvai Reni és L.L. Junior