Daihatsu: az ötödik érdeklődő?

Egyelőre csak egy sajtóhír a forrása azoknak az információknak, melyek a Daihatsu esetleges magyarországi gyárépítéséről röppentek fel a múlt hét végén. Az autógyár tervéről a gazdasági tárca hivatalosan nem tud, a lehetséges helyszín, Tatabánya vezetői pedig – négy máshová települt érdeklődő után – óvatosan nyilatkoznak.

Erdősi Csaba
2003. 12. 15. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sajtóhírek szerint újabb autógyár, a Daihatsu vezetése is azt fontolgatja, hogy Magyarországra telepíti közép-európai gyáregységét. A hír kapcsán felmerült, vajon a magyar kormány akar-e és képes-e többet tenni az eddigieknél az esetleges új befektető megnyerésére, ám a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium még nem értesült a lehetőségről.
– A tárca azért nem vette fel a kapcsolatot a Toyota érdekeltségébe tartozó Daihatsuval, mert hivatalosan nem értesültünk arról, hogy a vállalat Magyarországon akar autót gyártani – nyilatkozta érdeklődésünkre a minisztérium befektetési osztályvezetője. Erdősi Péter elmondta, ha hivatalossá válik a japán gyár szándéka, természetesen felerősítik a lobbitevékenységüket. Kérdésünkre, miszerint megállapítható-e kormányzati felelősség azzal kapcsolatban, hogy a közelmúltban négy érdeklődő autógyár, a BMW, a Toyota, a Peu-
geot és legutóbb a Hyundai is végül más országot választott a régióban, Erdősi Péter kifejtette: a cégek számára Csehország, Szlovákia vagy Lengyelország vonzóbb lehet hazánknál, mert ott nagyobb a munkanélküliségi ráta, olcsóbb a munkaerő, így jobbak a vállalkozás peremfeltételei.
Árnyaltabban látja sikertelensége okait az említett négy autógyárról lemaradó Tatabánya vezetése. A komáromi megyeszékhely polgármestere szerint a kormány alig tett valamit a város új, 250 millió dollárból felépített ipari parkjának a népszerűsítéséért. Miután a Hyundai is úgy döntött, inkább Lengyelországba vagy Szlovákiába települ, Bencsik János közleményben tudatta: Lengyelországgal és Szlovákiával ellentétben a magyar kormánynak joga van ugyan gazdaságilag nem megtérülőnek tartani egy ilyen beruházást, csakhogy akkor a város hiába tesz meg mindent, jövőbeli tárgyalásai eleve kétségesek lesznek. Pleier Tamás, az önkormányzat fideszes képviselője kérdésünkre elmondta: a város eltökélt szándéka, hogy komoly, tőkeerős cégeket csábítsanak Tatabányára, és arra is van remény, hogy újabb autógyár figyelmét sikerül a városra irányítaniuk. Azt azonban, hogy ez a Daihatsu-e vagy sem, egyelőre korainak tartotta elárulni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.